Bas, Bus, Bruin, Blond, Breuken en Bijna..... - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van Dim - WaarBenJij.nu Bas, Bus, Bruin, Blond, Breuken en Bijna..... - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van Dim - WaarBenJij.nu

Bas, Bus, Bruin, Blond, Breuken en Bijna.....

Blijf op de hoogte en volg Dim

09 Augustus 2012 | Griekenland, Igoumenitsa

Iedereen weet hoeveel ik van mijn vriendje BAS houd, en hij rijdt met zijn BUS overmorgen naar Z-Duitsdland om Diererik en mij voor de laatste 700K op te halen..
FIJN!

Lieve Lezers, vermoedelijk het laatste verslag van deze reis. Slechts 3 tijdzones gereisd, wel 27 culturele, reliigieuze, etnische, tribale en economische zones gepasserd..

we zitten nu op het balkon aan de Adriaatse zee, aan de haven waar morgen de boot ons oppikt om ons in Venetie af te zetten.
nets Sem gesproken, heerlijk dat ik hem over een paar dagen kan omarmen en kussen.

De beslissing om de groep te verlaten in Iran was buitengewoon goed. Al was het alleen maar om lekker te kunnen ontrollen uit de groep en alles weer zelf te beslissen.
(Zonder de groep had ik de reis nooit gemaakt, dus dit is geen geklaag)

Na 3 nachten en 2 dagen in illuster Istanbul zitten we weer vroeg op de motor, we willen ca 400K rijden, 8 uur, en we hebben nog een grensovergang te doen.
Istanbul slaapt nog en we zijn snel de stad uit, zo hectisch en verwarrend als de intocht was, zo makkelijk rijden we er weer uit.

de Europese kant van Turkije is kaal en niet zo interessant, na 100K staan we aan de grens met Griekenland.

De overgang is teleurstellend eenvoudig, en de grieken wuiven ons door.
En toch is er weer die Adrenaline in de laatste minuten voor de grens. lLekker.

We willen een flinke sprong maken en geven weer gas.
Zoals steeds vaker de laatste periode, streel ik de flanken van mijn Prinses, ik voel een korte opgewonden trilling als ze op mijn liefkozend gebaar reageerd...
ja, ze gaat me thuisbrengen,..

Zo nu en dan heeft mijn prinses rust gekregen. 1.600 kmk in de vrachtwagen in de woestijn, 1.500 km in de trein, morgen op de ferry en dan nog 700km in 'de bus van bas'. Zo hebben wij alle vormen van reizen beleefd.
Desondanks zal er een dikke 12.000Km op haar teller staan.

In griekenland is het weer bloedverziekend heet, dik 40 graden, het lijkt een andere hitte, die door je huid snijdt.
Het is een heerlijke dag want Diederik weet 3 keer niet goed, verkeerd dus, te rijden. Ik dacht dat ik daar patent op had maar gelukkig blijkt dat niet zo te zijn.

Na 500km, inclusief 100 'om-kilometers' staat er een bord met "strand" . Na 20 km komen we op eht minst hippe strand van Europa aan!
ZEE!!!! Ik zet mijn motor midden op het strand, gooi wat kleren uit en neem een duik. heerlijk, heerlijk heerlijk. Na al dat zand nu zand met zee.
als ik uit de zee loop drentelt diederik wat ongerust heen en weer.

Ik heb midden in een zigeunerkamp geparkeerd en hij beoordeeld dat als minder handig.
mmm, dat kan zeker het geval zijn. Een paar honderd meter verder is een bijna hippe strandtent. het is 5 uur, we blijven hangen tot donker.. Na Istanbul weer een relax feestje.
Omdat we snel gereisd hebben, is er de volgende dag weer tijd voor een stranddag. eindelijk, ik word zowaar BRUIN en mijn baard BLONDvan zee en zout.

Over ' ontrollen' gesproken! Wat eeb feest op het einde van de reis.

Inmidels lijk ik een Engelse reisgenoor te hebben. Diederilk heeft aanleg om te verbranden en is zo rood als een granaatappel. We dribnken vanaf 11 uur Coronas in slowmotion, dus zelf heeft hij dat niet door.

We rijden de volgende dag wat laat weg en willen weer kilometers maken, we doen er weer een dikke 400. Diederik kan niet meer bewegen door zijn verbrande huid en zijn motorbroek schuurt zonder genade.
Normaal doet bij mij alles pijn en piep ik de hele dag, maar nu klaagt hij in overtreffende trap,
goed dat ik mijn oordoppen in heb.. De rechter blijk ik te diep in mijn oor te hebben geduwd en gaat er niet meer uit. Bij een stop informeerd diederik vriendelijk of hij dan tenminste wel goed zit en functioneerd...
Zijn verbale wraak smaakt hem uitstekend.

Aan het eind van weer een hete dag kiezen we een dorp om te slapen. Mooi, goedkoop hotel en we zitten in het uitgaansgebied van noord-west griekenland. Altijd goed.

Vandaag rijden we de laatse 160 km Griekenland.
Als iemand zich afvraagd wat de Grieken met de euro's hebben gedaan? Hele, hele mooie wegen aangelegd (het gebied was al mooi) en bij elke tunnel (35 in totaal) staat wat de EU eraan bijgedragen heeft. Het telt op tot een slordige 7 miljard ofzo..
Fijn is ook dat er niemand, helemaal niemand, op rijdt, behalve wij.
Uitstekend gedaan!!

Van de groep slecht bericht, dokter Pieter, die zo goed pillen voor kan schrijven heef BREUKEN. Enkel en ribben gebrokken. Wat er gebeurd is, is onduidelijk, maar het resultaat heel vervelend!

Aan de andere kant is het bijna niet te voorkomen. Wij doen 12.00 km, de groep per persoon 17.000!!.
Dan kan het haast niet uitblijven. Maar het blijft k!.

Voor ons een goede waarschuwing, we moeten nog 500km doen tot Ulm, BIJNA thuis, en wel opletten dus!!

Lieve allemaal, dit was het laatste verslag van een bizarre en indrukwekkende resi!
Wie snel een knuffel wil?? Zondag ochtend in Breuren. Uur of 10, 11.

het was mooi, en als iemand ooievaars wil zien? het stikt ervan in Turkije en Griekenland...
Leuk dat je gelezen hebt, en zoniet ook goed.

tot snel, kussen Dim

  • 09 Augustus 2012 - 22:40

    Dees:

    Genoten van al je verhalen, gelachen, geschrokken, gefascineerd, spectaculair alles zat er bij.... Dusz... doe rustig aan nog ff en geniet van de laatste km van deze bijzondere reis...

    x

  • 09 Augustus 2012 - 22:53

    Guani:

    Weer erg mooi geschreven...en ja ook weer gelachen! Op naar het laatste deel! Zie je graag weer heel terug! :D

  • 10 Augustus 2012 - 01:03

    Ynze:

    laatste 700km in een busje? Cheater.
    Have fun. wish I was there

  • 10 Augustus 2012 - 06:40

    Jan Kraan:

    Hallo Dim,

    het was weer fantastisch te lezen!

    Groeten uit Amersfoort!

  • 10 Augustus 2012 - 08:25

    Richard:

    Goed dat je weer bijna thuis bent. Heb je verslagen met veel plezier gelezen. Ben zondag op vakantie kan je dus niet begroeten. Het ga je goed en wij spreken elkaar. Gr Richard

  • 10 Augustus 2012 - 09:03

    Marike (zus Van Angela):

    Heb genoten van je verslagen, foto's en filmpjes, wat een spectaculaire reis! Deze vergeet je nooit meer!

  • 10 Augustus 2012 - 10:01

    Hans VW:

    Weer helemal top. Welcome home, Ouwe. We kunnen zondag wel even een stukje gaan rijden op de motor als je zin hebt...;-) ;-).
    Big Hug!

  • 10 Augustus 2012 - 10:10

    Angela:

    Ik ben zo benieuwd naar alle cadeautjes

  • 10 Augustus 2012 - 11:20

    Andre:

    Home sweet home !!

  • 10 Augustus 2012 - 12:31

    Gerard Heine:

    Beste Dim, doe voorzichtig het laatste stuk. Ik zal je reisverhalen missen!

  • 10 Augustus 2012 - 15:16

    Sabine:

    Wow, ik kan weer bijna opgelucht ademhalen... Ongelofelijk mooie verhalen en avonturen, held!

    Kussen!!

  • 10 Augustus 2012 - 16:28

    Mieke De Jong:

    Hoi Dim . Wat knap dat je zover bent , wat een reis ,nooit van iemand gehoord ,die zo n reis gemaakt heeft.
    Ik wens je een groots welkom in Woerden .Ik kan helaas niet bij Breure te ont moeten
    maar hoop gauw een andere keer.
    Fijn dat je er bent hoor geniet ervan.
    Hop genoten van al je mailtjes.

    met veel groetjes MIEK

  • 10 Augustus 2012 - 16:40

    Rob Hoogendijk:

    Jalouzie stijgt wéér. Goed dat jullie het
    zonder "kleerscheuren" gehaald hebben. Petje af. Succes met laatste kms.
    Groet Rob

  • 11 Augustus 2012 - 14:50

    Ria Pouw-pannekeet:

    Heb je verslag gevolgt. Heb genoten van je verhalen met eigen mening, leuk, dus niet saai.
    Ook De films vann Diederik en facebook Tiz gevolgd. Ben aardig bij gebleven. Siep is mijn vriend en misschien zien we elkaar ooit als ik ook naar een eventuele reunie mee mag komen...??
    Nog veel motorplezier op je prinses :)
    Groetjes Ria

  • 08 Oktober 2012 - 20:27

    Nico Van Kooi:

    Ha Dim,

    leuke verhalen om te lezen, ga eens iets doen met je schrijfkunsten!

    Geniet,

    Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Igoumenitsa

Katmandu naar woerden....

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2012

Bas, Bus, Bruin, Blond, Breuken en Bijna.....

05 Augustus 2012

Europa!

29 Juli 2012

Iran...

21 Juli 2012

De laatse 680km pakistan............

18 Juli 2012

Gaan we het redden?
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 10882
Totaal aantal bezoekers 152012

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: