Onderhoud en warm - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dim - WaarBenJij.nu Onderhoud en warm - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dim - WaarBenJij.nu

Onderhoud en warm

Door: Dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

03 Juni 2012 | Nepal, Kathmandu

Fijne lezers,

De laatste twee dagen was het wat " kouder", maar vandaag weer heet.

gisteren zijn we weer aangekomen in kathmandu. een mooie rit, veel offroad en de enfield bromt lekker.

Vandaag zijn de motoren terug naar de dealer. Het is een feestje om door het gekkenhuis van de oude binnenstad met de kleine straatjes te rijden.
Stoffig, kuilen en uitlaatgassen, een mooie mix.

Ik heb voor 18 euro een nieuw stuur gekocht, breed en net wat stoerder. Maar erg stoer gaat het nooit worden, Mijn slungelige twee meter op de uit zijn kluiten gegroeide brommer blijft er wat lullig uitzien....

Visa.. wij zijn ervan overtuigd dat de visa in orde komen. Dat betekent dat we op zijn vroegst op 8 juni Tibet binnen kunnen. Een vertraging van 3 dagen.
Voor de Belgische deelnemer is het een klein drama. hij mag Tibet niet in!

De nieuwe regel is dat je uitsluitend Tibet binnen kan in een groep van minimaal 5 langenoten....

Hij slaat tibet over en gaat vliegen naar china. De monteur gaaat op zijn motor en sluit daar weer bij ons aan.
Helaas mist hij dan wel vier dagen rijden over de hoogvlaktes van tibet (4.000! meter hoog)
Zoals gezegd, niets is zeker, nu zit de grens nog helemaal op slot!



Iets anders, de laatste twee dagen ben ik niets kwijtgeraakt. Of ik heb het nog niet ontdekt, dat kan ook natuurlijk..

We zijn weer terug in het (goede) hotel in het oude centrum van kathmandu, en het dorp heb ik nu wel gezien.het blijft afwachten.
Morgen gaan we met een busje iets bijzonders bekijken, geen idee wat, maar het is bijzonder...
En dan overmorgen rijden. Twee dagen acclimatiseren op hoogte.

Dan door naar " Last Resort" en de beroemde friendshipbridge.

Daarna hopenlijk de grens over. De snelle stijging, omdat we op de motor reizen, geeft wat kans op hoogteziekte. (Ongevaarlijk, maar wel lastig). ik zie het wel.
Volgens de lokale dokter hier is er meer kans op bij stress.
Waar heb ik dat meer gehoord? dus ik blijf ontstressen.

Heel veel meer is er niet te vertellen, geen spannende avonturen. misschien wel beter ook. Het gaat een serieuze lange reis worden, met waanzinnig hoge temperaturen.

KUS voor Sem en julia, ik hou van jullie.

Het lukt mij op dit moment helaas weer om fotod te plaatsen, ik ga het zo weer proberen!


Voor filmbeelden kijk op dualhead.com!

  • 03 Juni 2012 - 11:55

    Guani:

    Hahaha...Nou niets lulligs aan hoor zo'n grote kerel op een Enfield! Geeft weer stof tot praten en erg veel plezier om naar te kijken! ...voor de locals dan ;) Plezier! ...en ja ook jalours...en ja..."brings good old memories!"

  • 03 Juni 2012 - 15:06

    Chiel:

    Hoi Dim
    Nepal, de oude binnenstad, Tibet, The friendshipbridge, the friendship highway. Het brengt een hoop oude herinneringen naar boven. Leuk om weer al die beelden opgeroepen te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar het beeld van een grote Dim en een Indiase bromfiets. Heel veel plezier in Tibet. Hoi Chiel

  • 03 Juni 2012 - 20:39

    Do:

    Weekje Ibiza is toch iets anders.... Nu weer bijgelezen. De omstandigheden zijn onvergelijkbaar maar jij blijft onherkenbaar! MOOI! (en dan doel ik niet op die baard) Verder wel hele gave foto's. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Katmandu naar woerden....

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2012

Bas, Bus, Bruin, Blond, Breuken en Bijna.....

05 Augustus 2012

Europa!

29 Juli 2012

Iran...

21 Juli 2012

De laatse 680km pakistan............

18 Juli 2012

Gaan we het redden?
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 152285

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: