Sinterklaas - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dim - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dim - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

01 December 2009 | Laos, Vientiane

Eindelijk, de Sint is er weer
verslag op rijm dit keer
want dit grote feest
mis ik nog het meest
man met baard
hoog te paard
ik zet mijn schoen
geen aziatische piet of Kapoen!!

Lua Pra Bang
Tja, wat zeg ik ervan
Indochina ten top
zeker geen flop
maar no 3 dagen
begint het te knagen
"laid back" en mooi
veel Franse zooi
unieke combinatie
weinig sensatie
Cafe au lait en Budha
betoverend..blablabla
Als god in Frankrijk
Maar dan met de Mekong als uitkijk

Ik wil weg
vette pech
geen brommer te huur
weliswaar niet duur
maar mag niet uit de stad
en het is al zo een klein gat
dan maar eentje kopen
teveel om op te hopen
niemand neemt afscheid
kip, dolaars "ik wil mijn honda niet kwijt"
heb wel twee dagen gereden
toch de stadsgrenzen overschreden

maar ik wil weg, per boot
geen-bus gekloot
haven elke dag
wie weet of ik mee mag
er gaan geen boten meer
een enkel vrachtschip op en neer

ik ben het zat
eureka, ik weet wat!
sapperloot!
ik huur zelf een "slowboat"
en ga "proppen"
op alle deuren kloppen
zo gezegd en gedaan
gaan met die banaan

flyer gemaakt
echt waar, de straat geraakt
ik spreek iedereen aan
morgen is wanneer we gaan
voor 100 dollar heb je een plek
om 8 uur is het vertrek
na 3 uur leuren
weggestuurd, blijven zeuren
echt lachen, t'is net werk
maarja daarin was ik niet zo sterk,

nog steeds geen passagier
dat wordt morgen alleen op de pier
ik spreek mensen voor de derde keer aan
maar niemand wil meegaan
ik geef het op
bloedheet, een financiele strop

Komt op de fiets voorbij
mijn eerdere metgezel, Kajo, ik blij
Hij krijgt speciaal tarief
50 doller alsjeblief

De volgende ochtend, de Mekong
geruisloze boot is wat ik bedong
met twee man, waanzinnige dag
meer foto's van wat ik zag

achteraf ben ik natuurlijk oliedom
wat ik doen kon
is een groep gezellige meiden
gratis mee te laten glijden
naar het Zuiden, gedwee
met de stroom mee.

maar goed, zo leer ik iedere keer
En met kajo was het gezellig weer.

Donker Pak Lai
geen pier of kaai
stad in het bos
illegale houtkap, bomen de klos

nog 1 kamer vrij
voor 5 euro met Kajo zij aan zij

de volgende dag vroeg op
opnieuwe een strop
Pech
onze boot is weg!
Geen andere boot vertrekt
Pak Lan, allen stof en honden hebben ingecheckt
Dan maar de lokale bus
een hele klus
eenden en hanen op het dak
een man of 60 met gemak
opvouwen benene in de nek
uitsluitend, "dirtroads" klaar voor vetrek
tergend langzaam over bergtoppen
de chauffeur laat zich niet foppen
met geweld in "z'n 1"
kruipend over de toppen heen
daarna onbedaard\in volle vaart
zwaaiend van linls naar rechtsa
10.000 kuilen slechts
volle vaart door dorpjes en bossen
zo snel mogelijk naar Vientienne rossen
een bijna helse rit
2 meter lang, een pijnlijke zit.

eind van de dag, de buitenwijk
met Tuk Tuk, verder zonder gezeik

Vientienne, hoodfstad
maar met allure van plattelandsgat
veel budha en croissant
rustig, saai, nieuwe plannen vacant?

Hoe nu verder reizen, op pad.
Ik heb dit wel gehad
om ergens echt te komen,
zonder toeristenstromen
moet ik zelf vervoer scoren
dus maar een horen.

En ja hoera het zit mee
crossmotor, Honda, 250CC!
Mag daarmee door het hele land
asfalt is bijna onbekend, ik zit geramd
Nog een extra dag voordat ik kan gaan
De motoren worden geheel gecheckt,
zodat pech me niet nekt.

Morgen 2 weken er op uit
weg van de toeristen kluit
kleine tas gaat mee
tandenborstel, onderbroek, papier-wc.
vanavond plan maken
om Laos te "kraken"


gisteren voor het eerst laat gemaakt
met m'n maat aan de zwier geraakt
1 disco in de stad
soort "sin-city", ook weer gehad
veel aziatische poppetjes, rank en fijn
maar een aantal zouden ook man kunnen zijn...
keurig gedragen, naar huis met de tuk-tuk
tot 11 uur geslapen, in 1 ruk.

Sem en julia zetten jullie op 5 dercember je schoen,
misschien wil de Sint er wat in doen

Veel plezier met het feesten der feest
ik ga morgen op pad, lekker door Laos gesjeesd

.............
.

  • 01 December 2009 - 06:30

    Angela:

    Wat een feest weer, jij lange man,
    dat je naast al die avonturen ook nog rijmen kan.....x

  • 01 December 2009 - 07:37

    G:

    Honda 250cc en volgend jaar doe je de GP's mee
    x

  • 01 December 2009 - 08:11

    Jody&co:

    In dit kouwe kikkerland
    is er niet veel aan de hand
    Juul is in voorbereiding van PTA
    ze wordt groot, pa
    Sem doet kring over Nachtwacht
    goed voorbereid en bedacht
    Tippy is een eigenwijze meid
    wees daar maar op voorbereid
    We lezen graag jouw berichten
    maar zullen daar zelf niet voor zwichten
    We zullen de 5e aan je denken
    als de Sint een pakje gaat schenken
    Geniet,
    maar vergeet je helm niet!

  • 01 December 2009 - 08:40

    Sabine:

    hahaha, lachen zeg deze megarijm. Kheb zelfs de clou ervan begrepen, knap hoor ;-)

    ik zou wel 'n paar dagen met je mee willen reizen, wat 'n avontuur. Ik mis je!

    kus

  • 01 December 2009 - 09:09

    Jacqueline:

    Verborgen talenten?! groet uit donker, gezellig Woerden

  • 01 December 2009 - 16:41

    Hans:

    Klip en klaar.
    Goed voor elkaar.


  • 01 December 2009 - 21:55

    Jacqueline:

    Ramses is vandaag overleden. Geen wereldnieuws, wilde het je toch even melden. De meisjes hebben weer lekker getraind, koud, brrrrr.

  • 02 December 2009 - 13:51

    Andre:

    Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder

    Groet dre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 152285

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: