Mi madre y yo - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dim - WaarBenJij.nu Mi madre y yo - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dim - WaarBenJij.nu

Mi madre y yo

Door: Dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

23 September 2010 | Spanje, Valencia

hola,

ik ben aan het werk op de traagste computer sinds noord0oost laos.
gauw uit de EU dat Spanje, wordt zo een resi opeens ook veel exotischer...

maandag middag, 30 graden moedertje komt aan op schiphoñ valencia.
Fris als een hoen en met ferme pas.

Om de hoek van school en mijn bescheiden studentenflatje een prima hotel.

¨Wil je je niet even opfrissen ma?, of een poco siesta.

Nee, natuurlijk niet, in volle vaart door cntro ciudad.
Tapas, straatjes allemaal ok. een zegen met je moeder op pad is dat je toch alle kerken bezoekt (56 ofzo) maar dat een seconde of 30 per kerk , (¨ik heb het wel gezien¨)genoeg is.

Langdurig probeert ma een foto van mij VOOR een altaar te maken (delante de). Dat zat nou eenmaal in haar hoofd... Erg grappig om haar met een camera bezig te zien, de laatse foto die ze gemaakt heeft is 1963 geweest, een week na mijn geboorte.
Kortom het añtaar staat erop zonder mij.
Ondertussen was de batterij leeg en ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik de oplader weñ, maar het snoertje niet mee heb genomen.
Dat scheelt een hoop werk met uploaden!! Hoef ik dat niet te doen.

Met de toeristendubbeldekkerbus (en espagnol por favor)door de stad, mooi ritje, en moeder luistert het liefst naar het duitse bandje...
Hoezo bijn 80!

van terras naar terras. We hebben het best naar ons zin. Wel vindt ze dat ik wat veel moet plassen en maakt zich zorgen over mijn prostaat.

Hoe leg ik nou uit dattie prima functioneert...

s avobds tot een uur of tien op pad, gisteren bij een prullaria veiling in een kroeg geweest en een ring (5 euro) gekocht en, onder luid applaus van de 30 aanweziheden aan ma gegeven!
moeder verering gaat er bij die paapen hier wel in!!

strand geweest, samen een les gevolgd heel veel gekker moet het allemaal niet worden!!

Kortom prima geweest,en heb haar al verteld dat Kees haar binnenkort mee neemt....
Ma weggebracht, dat wil zeggen weg gebracht niet weggebracht dat klinkt zop definitief.--
En hoorde net van Hanneke dat ze 4 uur vertraging heeft! Ik hoop dat ze flink lastig is voor dat kut transavia!

Terug bij de flat eerst even op fatboy door de stad geknetterd! dat werd de hoogste tijd!

Door de drukte loop ik natuurñijk met huiswerk achter, de wasmachine in het appartement is ook al kapot......
Pffft ben in geeeen jaren zo druk geweest.

Slippers en valencia is een andere zaak. De meeste voetpaden zijn prachtig mooi marmer, maar als het regent zoals vanmiddag levensgevaarlijk glad, geen idee hoe die valenceros op de been blijven! echt gekkenwerk!
Glijdend het postkantoor binnen, vol op mn reet.
Gooi ik de kaarten (tja, doe ik ook nog!) op de post, maar let door de klap niet goed op.
De kaarten inclusief mijn mapje met bank, creditcards, rijbewijs etc.
die ik ook in mijn hand hield gaan de ´buzon´ in.

Gelukkig was het het hoofpostkantoor en de dienstdoende chef was zo vriendelijk om de ¨buzon´ te openen.
Wel tegen alle regels overigens, want het gaf nogal wat geñazer.

Opvallend was dat alleen mijn kaarten in de prachtige bus lagen. Het bleek een antiek exemplaat voor de show te zijn. weet ik veel hoe die dingen er hier uitzien!! (had er nog geen op straat gezien)
Het duurde dus gewoon een half uur voordat iemand de sleutel had gevonden!
achteraf vonden de posterijen (Correos) het wel een grap.

Ik zou graag meer willen vertellen, maar er gevbeurt niet zoveel, Volgende hoogtepunt is De (hoe gaat het met je arm?) en Julia (goed je huiswerk doen) die volgend weekend komen!!

Oja, svp niet zo bijdehand doen in spaans, het lijkt opeens alsof iedereen dat spreekt!! muy deprimerend!

besos, Ciao, hasta luego,

trabajo de casa!!



  • 23 September 2010 - 20:20

    Maaike:

    Misschien dus liever een paar Spaanse buttons? Dan hou je het tenminste zelf in de hand!

  • 23 September 2010 - 20:34

    Hans:

    Top Ouwe! Waarom heeft ze eigenlijk niet meegedaan met synchroon zwemmen? ;-)
    Mzzl

  • 23 September 2010 - 21:14

    Guani:

    Hahaha Dim, je gaat vast op stap en vind prachtige schone dames die je willen helpen met vertalen! Puhhh zal het niet meer doen! hahahaha

  • 24 September 2010 - 05:39

    Angela:

    Als ik de meest opvallende woorden er uit haal (moederverering, slippertjes en antieke brievenbussen), krijg ik dan een vertekend beeld?

  • 24 September 2010 - 06:53

    Sabine:

    Ha, als je voor de l een ñ typt, klinkt het behoorlijk spaans hoor!
    x

  • 24 September 2010 - 09:07

    Do:

    Wat goed om zo met je moeder op pad te zijn.... Op één of andere manier wordt het zo toch een heel andere reis dan die daarvoor!
    Heb het leuk, en kijk maar wat je met die taal doet x

  • 24 September 2010 - 13:16

    Dees:

    Volgens mij hebben we een spaanse Barry Hughes te pakken, met dat halve spaans/nederlands!

    Verder weten we nu van wie je die snelheid van bezichtingen hebt! haha

    Klinkt overigens wel allemaal top! Geniet ze en wel je best blijven doen, hè...

    X dees

  • 27 September 2010 - 16:33

    Willem:

    ik hoop als je weer terug bent dat je nog nederlands praat tegen me ,anders heb ik een probleem

  • 27 September 2010 - 18:19

    Jacqueline E:

    Goed verhaal met je moeder! Er brandt weer licht aan de overkant.

    Herfst hier op het plein, brrrr! Geniet lekker daar van de spaanse zon en het spaanse leven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 152149

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: