dagje rust? - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu dagje rust? - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

dagje rust?

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

16 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Takaka

Ik lees nog snel mijn verhaaltje van gisteren door.., wel heel veel spelfouten en redelijk onsamenhangend ...
Dat krijg je van een depressief restaurant waar een soort bandparodie met een gitarist en een zangeres evergreens aan het verkrachten zijn, zij doen hun best en ik met een fles Chardonnay, bij gebrek aan bubbels, excuus..

Ik schrik om 9 uur wakker, weer een lange nacht gemaakt.
De dag ervoor tovh 450 km gereden, en die fles, dat hakt erin!
Ontbijt aan het strand, gisteravond gezond gegeten. veggie schotel. die bestond echter voor de helft uit gemalen wortelen, ik begrijp nu waarom Julia vroeger die potjes Nutricia uitspuugde.

Rond 10 uur stap ik op de motor, ze ziet er wat zielig uit, een miljoen uit elakaar gespatte vliegen over haar fraaie alles.. Ik moet er watr liever voor zijn!
Keiteierateira uit, de weg is door een aangeschoten ingenieur aangelegd, steil omhoog, en de bochten zijn meer dan haaks, de binnenbochten zijn fijn, deze liggen verdiept en je wordt door debocht getrokken.
In mijn spiegeltje duiken 3 snelle motorrijders op een Trans Alp op, ze halen me in en duiken snel de volge4nde bocht in, ik twijfel of ik ze probeer te volgen: Ik zal ze latern zien wat ik op een echte motor kan! Ik realiseer me dat dat niet veel is, dus laat ze rustig gaan.
Takaka mountaim, kan het nog mooier? we zweven door de bochten, rijden op de rug van de berg, links en rechts de diepten, je kan er duizelijg van worden.
Kort ritje, daar is Takaka! uurtje rijden. Ik vind het Kiwiana BP hostel en krijg voor 40! dollar een geheel eigen caravan in de tuin. Een caravan...... Jazeker!
Ik gooi mijn spullen erin en stap weer op de motor naar Collingwood, daar moet een waanzinnig strand zijn, 50 km verder.
Ik zet mijn helm af, hempie aan en Ride like the wind...
Het kon dus toch nog beter! Het strand niet gevonden, maar gezwommen bij een waterval en na 10 km "dirtroad" organisch viooltjes, en gras gegeten, bij The Naked Possum (over dierren en NZ later meer) wel erg lekker!
Op de terugweg zie ik Pu Pu springs, het Zuiverste water van de wereld!!
Ik stap van de motor en zie dat het 20 minuten lopen is.... het zuiverste water van de wereld lonkt wel, maar dan zie ik het bordje " strictly forbiiden to be in contact with the water!"
Fuck it, ik ga niet lopen (bovendien heb ik die wonden nog in mijn voeten, waarover later meer).
Opgelucht dat ik niet ben verleid om te lopen stap ik weer op mijn grote liefde, gas geen helm we gaan weer.
Terug naar Talkaka, tanken en daar ontmoet ik de nederlendse BPster van de boot, zij is op pad met een Kiwi BPster, vanavond BBQ, ik regel de wijn....
Eerst nog 15 km naar Tata beach, voor mijn eerste duik in de zee, koud maar goed voor mijn gewonde voeten.
Terug naar Takaka, wijn kopen en bij een ander BP hostel aan de BBQ.

Het is wel een leuk plekje hier, maar morgen toch maat weer op pad, Nelson, ik denk 200 km rijden max.

Ik hoorde de BP sters nog praten over een zigeunerband waar we zometeen naar toe moeten... Mwoahhh
Eerst nog maar naar de liquor store voor een fles wijn, en dan zien we wel.

Het was vandaag, zoals ik inmiddels gewwon ben weer erg warm , ik vermoed dat ik al het mooie weer van NZ op maak, maar dat is van later zorg!

Het was een fijn dagje....

Mazzxel, en kus voor iederen die er eentje wil!



  • 16 Januari 2009 - 09:06

    Dre:

    He Dim,

    Als je in dit tempo door gaat dan moet de het noorder-eiland maar twee keer rond rijden aangezien het kleiner is dan het zuidereiland.

    enjoy

    Dre

  • 16 Januari 2009 - 14:26

    H:

    wat een reis lijkt me
    geweldig land wie weet
    emigreer ik wel oja de
    rest wil niet mee.

    doe voorzichtig (zou je
    vader zeggen> groet

  • 16 Januari 2009 - 18:06

    Bert:

    Kerel helemaal naar je zin daar, heb de verhalen is gelezen maar je hebt weer een avontuur. Good Luck met je Purple Devil, ik kom je binnenkort voorbij met Miss Betty

  • 17 Januari 2009 - 02:46

    Marcel:

    Erg goed allemaal.. En die naam: Je noemt haar al je grote liefde en je hebt altijd al iets met heroische militairen. Dit gecombineerd met de kleur... I present to you:
    "Purple Heart"!

  • 17 Januari 2009 - 21:44

    Julia:

    Ik vraag me af waarom je nog steeds niet tot het briljante inzicht bent gekomen, dat je je grote liefde (lees: motor) naar je ándere grote liefde moet vernoemen (en dan doel ik niet op de brocolli, ik heb het over mezelf)
    Ik snap niet waarom je het nog niet had bedacht.

    LYD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Takaka

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 152164

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: