Onrustig? - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu Onrustig? - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

Onrustig?

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

17 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Nelson

Een beetje wel, zoals Andre en anderen al reageren... Ik vlieg wel heel snel over Zuid-Eiland.... Maar een echte fijne plek had ik nog niet gevonden. Misschien had ik een paar dagen in Queenstown moeten blijven... Aan de andere kant wilde ik verder en rijden!!

Na de BBQ gisteravond willen de BPsters graag dat ik mee ga naar de "mussel inn", ik verzin hier de namen niet!, 15 km verderop met de taxi, er mag gedanst worden. Maar het is al 11 uur en de caravan lonkt! Voor het eerst van mijn leven slapen in een caravan, daar moet ik van genieten. Ik kies voor de caravan, een verstandige keuze, ik slaap bijna 10 uur. Geen kwaad woord meer over caravans!


Vandaag twijfel ik hevig, het weer slaat om, ik heb slechts 100 km gereden tussen Takaka en Nelson. Takaka Mountain was opnieuw wnzinnig rijden, voorasl omdat de overbeleefde Kiwi chauffeurs keurig aan de kant gaan als je achter ze opduikt.
Purple Heart ( ik moet er nog even over nadenken Marcel, want een Purple Heart krijg je als je gewond bent geraakt, en dat heb ik liever niet dat, dat met mijn liefde gebeurtt.. :-) , maar klinkt goed, dat wel)
begint langzaam van de bochten te houden, en zo nu en dan vonken haar treeplanken van puur enthousiasme over het asfalt.


Hoe dan ook, op Takana Mountain staat een taaie ouwe biker met "Ape-hanger" en ik maak een praatje, hij adviseert South eiland, zo doen ook 2 tough uiziende bikers in Nelson met wie ik een praatje maak., ik twijfel hevig over de komende dagen.

Terugrijden naar het zuiden (900 km) of toch naar Noord? (wil graag naar 90mile beach, helemaal noord)

Het is pas een uur of 1 als ik Nelson binnenrijdt, ze hebben hum best gedaan in de 2 drukke straten om er wat van te maken, maar om de een of andere reden wordt je toch niet gegrepen door de sfeer.
Het plan is om hier 2 nachten te blijven, ik moet er niet aan denken!
Maargoed, er schijnen stranden te zijn, bovendien is er vanmiddag en of morgen storm voorspelt! Geen strand, maar ook geen rijden, I am stuck here!

Aan de serveerster vraag ik (ontbijt met fruit, yoghurt en honing, lekker) wat het leukste BP hostel is, ze adviseert de "Tasmin-inn" waar zij verblift.
Rijdend door Nelson begint de motor weer de hick-ups te krijgen, ik hoop dat het de bougies zijn :-) !
Ik zie een prachtige villa "great beds, great breakfast". Toch rijdt ik door, de BP hostels zijn schoon en de bedden redelijk. De Tasman-inn is vol. Ik wordt doorverwezen naar Parque hostel, dat schijnt ook goed te zijn. Ook ramvol, Nog 1 bed op een "Dorme" met 8 anderen... Nee dank.
De motor (Purple Heart) slaat continue af, en ik heb er de balen van.
Ik doe een schietgebedje, pak de steeksleutel 13/16 AMF en draai de bougies er voorzichtig uit, pikzwart, gelukkig.

10 minuten verder rijden we weer, en ik ga op zoek naar de villa, een Great bed om de pijn te verzachten!!

Ik rijd er in 1 keer naartoe, de deur is open, maar er is niemand, het huis is uit 1895 en ziet er super uit. Buiten staan een aantal tel nummers, die ik bel, maar er wordt niet opgenomen.
Wat nu, we wachten dit voelt wel als een fijn plekje.
Het is inmiddels wij aan het worden, Motor en ik...

Na een half uurtje komt Jo of Nadine aangelopen, het blijkt Jo te zijn, en er is plaats.
Superkamer, groot schoon, mooi oud, hoge plafonds (er zijn 4 kamers die verhuurd worden)
De grootse (echt groot!) kost 350 dollar.
Ik trek een BP gezicht en stel vragen over het huis, en "that I really, really like it".
Jo gaat naar 195 dollar, inclusief "great breakfast" en gratis internet. Goeie deal!! Dat is geen geld!
Het gaat al beter met me, Jo is erg aardig en ik krijg een kopje Thee met melk.
Of er ook een communual wasmachine is??
Die is er niet, Jo biedt aan mijn was te doen (I have to charge you a little) Als tegenprestatie mag ze het van mij allemaal bij elkaar gooien, maar dan niet heter dan 40 graden graag....

Ik heb nog boeken (zware kost Kees!) en kruip vroeger dan normaal achter de computer, het is pas 5 uur.
Vanavond het dorp in en wat eten, boekje lezen.
Een andere dag dan snderen, maar hier is het fijn.

Gegroet, en kus.

Julia, bedankt voor al je reacties.. :-) (LY altijd), Sem dikke kus (en Julia nog veel meer)




  • 17 Januari 2009 - 06:18

    Angela:

    Fijn om weer te horen. Komt rust in, zo te lezen. x

  • 17 Januari 2009 - 06:25

    YB:

    Hey purple rain

    wordt niet te moe van al dat rusten!

    Go North young man, where maybe there's some action.

    And we need photos of all the beautiful kiwi sights and natives


  • 17 Januari 2009 - 06:48

    Dre:

    He Dim,

    Onrustig ja maar je slaapt anders als een roos dus dat zit wel goed. Noorder-eiland is wel iets minder spectaculair qua rijden/landschap dan zuider-eiland!! (geen sandflies) Dan kun je altijd nog een keer met dolfijnen gaan zwemmen ha ha!!. 90mile beach is anders wel een mooi doel.

    Jullie doen het goed samen!!!!

    Dre

  • 17 Januari 2009 - 07:51

    Dre:

    iets vergeten Dim kan ook gaan voor de "Iron But" dat is een oorkonde voor Harley riders die heel veel KM maken in korte tijd!!

    Following are the guidelines for earning an Iron Butt Association Pin and License Plate Back and a Certificate of Completion for a 1,000 mile ride in 24 hours SaddleSore 1000 or 1,500 miles in 36 hours Bun-Burner 1500. It is possible to complete both the SaddleSore 1000 and Bun-Burner 1500 on the same ride. For example, in the first 24 hours you ride 1,000 miles and then continue on the second day and ride another 500 miles or more.

    of misschien beter van niet!!!!

  • 17 Januari 2009 - 07:51

    Geertje:

    Noord, Zuid als je maar lekker je ding doet en er van geniet x

  • 17 Januari 2009 - 09:49

    H:

    heel veel liefs van mama

  • 17 Januari 2009 - 09:50

    H:

    oja je d t en dt zijn
    vreselijk liefs

  • 17 Januari 2009 - 09:55

    Sem:

    hallo pap, ik vind dat je veel te veel schrijft... best moeilijk lezen zo veel!
    ben blij dat het goed gaat en dat je leuke dingen doet. gelukkig eet je ook weleens groente op je pizza???
    ik hou heel veel van je:)

  • 17 Januari 2009 - 10:02

    Goelia:

    telkens als ik je verhalen lees, word ik overmand door emoties, en wordt het lastig om een goede reactie te schrijven. Vandaar, dat ik niet zo vaak een reactie plaats.
    dikke kus LY

    ps. je spelling sucks inderdaad

  • 17 Januari 2009 - 13:01

    Daan:

    Hey Dim,
    Je gaat hartstikke goed nu! Beetje snelheid, beetje rust, roeren maar.
    Je verhalen zijn ondanks de tiiiikvoouten goed te volgen hoor, ze lezen lekker weg. Ik blijf je volgen, misschien is Uitgeverij StikvoortVerweij wel te porren om je belevenissen in boekvorm te laten verschijnen;-)
    "Dim AKA Fatboy@KiwiCountry"
    Geniet geniet geniet!
    Dikke kus

  • 17 Januari 2009 - 15:10

    Do:

    Caravan - Villa; Meneer houdt van afwisseling...

    Klinkt fijn, enjoy
    x

  • 17 Januari 2009 - 15:54

    Henk M./de "oude" Bu:

    Hé Dim, weer lijkt bij jou beter dan hier. Mocht je het toch koud hebben trek dan klompen aan en mocht het op het zadel te heet worden neem dan een wiellerbroek, kun je later de ramen zemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 152312

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: