Reizen valt niet mee... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu Reizen valt niet mee... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

Reizen valt niet mee...

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

05 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik begin voor de geinteresseerde lezer (aan het aantal reacties te zien niet zo heel veel)

nog een keertje bij dag 1. Op schiphol probeerde ik mijn "priviumcard" voor het eerst. Deze is heel makkelijk want dan kan je met een oogscan razendsnel door de douane.
Dit keer stond er helemaal niemand! maar toch probeerde ik natuurlijk mijn scan uit. Het is niet voor niets dat ik um heb!
Het apparaat bleek echter stuk, de sluis sloeg vast en de dienstdoende marechaussee had daar veel schik om.
Zou dat toeval zijn of heeft dat misschien toch weer met iets te maken met....
Na de paspoortcontrole, op naar pier D. En jawel een geweldige rij..! Gelukkig. Ik met oogscan door de poortjes, supersnel. Echter was ik de gelukkige om door de computer gekozen, bijna geheel gevisiteerd te worden, so much voor de snelheid. Bovendien bleek achteraf dat ik een fout gebied in was gelopen!
Ik moest daar helemaal niet zijn, maar kon de verleiding om de rij te passeren niet weerstaan.. :-)
Naar Heathrow ging snel, (wat een zee van licht boven Londen, als je dat met vliegen boven Cuba vergelijkt, daar is de laatste straatlantaarn er in 1962 mee opgehouden) daar aangekomen in de bus naar Terminal 4, de chauffeur reed zo ongeveer heel Heathrow in de rondte, de bustocht duurde langer dan het vliegen.
Ik had nog anderhalf uur dus op naar de businesslounge! Gewapend met mijn privium lidmaatschao en anders wel met mijn Amex "wat ben ik exclusief" kaart....! Gratis eten, drinken en internetten, wat wil een mens nog meer.
Helaas ben ik de juiste kaart daarvoor en de Amex kaart vergeten. (Want als je een keer echt ver reist.. Dan zijn ze pas echt handig!!, mdusszz)

De rest heb ik gisteren al verteld.
Verder nu vanaf Sydney.

Achteraf was de vlucht van Australie naar NZ maar 3 uurtjes, er zat weer 2 uur tijdsverschil in.

Auckland, Nieuw Zeeland!!
Het gaat beginnen. Op de luchthaven direct de vervoerder gebeld. Geloof het of niet maar ik heb het goede telefoonnummer bij me en kreeg direct de juiste persoon aan de lijn.
Alleen de container was nog niet uitgeladen. Pech.., ik gelijk op de motor willen springen (het is hier heerlijk weer) en op weg naar het zuiden willen gaan.
Hopelijk dat het morgen lukt. Maar dat is nog niet zeker, ze gaan hun best doen.... Ik wind me niet op, en heb gelijk maar besloten om dat in heel 2009 zo te houden.
Shuttle busje naar down town Auckland.
Aan de haven dubbele espresso en water, ik moet toch vieren dat ik er ben.
Een langslopende (nederlandse) moeder met dochter wilde direct al op de foto met mij. (de moeder dan)
Ik bood ze koffie aan, tja solidariteit in den vreemde, de dochter bleek echter al verkering te hebben :-)
Als beginnend backpacker is het natuurlijk reuze spannend waar je de eerste avond zo heel alleen gaat slapen.
Om ieder risico te mijden heb ik,na rijp beraad, gekozen voor het Hilton.
Heeft Paris er ook nog wat aan.
Inchecken, kamer met weinig uitzicht, zeezijde werd me toch echt te begrotelijk, en de stad verkennen.
Dat is makkelijk want dan ben je snel klaar. Queenstreet, gelijk chinatown,is nog net niet dodelijk saai maar dan heb je het wel gehad.
Ik moest nog teenslippers hebben, en heb me prachtige design-slippers aan laten smeren. Voor een budget waar de gemiddelde backpacker een dag of 5 van 0reist. Op zich is daar wel mee te leven, behalve dat ik mijn voeten binnen 30 minuten aan vellen heb gelopen.
Eigen schuld, moet ik er maar niet mooi bij willen lopen, hoe dan ook, ze gaan linea recta de prullenbak in.

Betekent wel dat ik de thuisblijvers wil verzoeken om alvast wat geld apart te zetten en indien nodig op te sturen.
Zojuist Sashimi gegeten, (dat is dan weer het voordeel van Chinatown) niet duur, dus dat valt weer mee.
Inmiddels val ik echt om van de slaap, misschien maar goed dat ik nog niet kon gaan motorrijden, dat zou toch niet handig zijn geweest.

Ik strompel, inmiddels op blote voeten, naar het hotel en wens iedereen een fijne, uhm..., hoe noem je dat ook alweer, uuhm, oja,.. werkdag.

Kus voor allen.

Oja, lieve Julia, wil jij deze berichtjes printen (mochtje ze lezen) en aan oma geven.

En Andre, thnx voor de tip, ik heb de HD dealer al gebeld....

  • 05 Januari 2009 - 07:42

    Do:

    Klinkt nog niet echt als relaxed vakantie vieren maar wel erg als Dim.
    (even voor de duidelijkheid: die NL's moeder had waarschijnlijk nog geen verkering en was geinteresseerd)
    We zullen noodpakketten klaarzetten voor als je door je geld heen bent !
    X

  • 05 Januari 2009 - 08:06

    Angela:

    Ja, ja ,ja...

  • 05 Januari 2009 - 08:06

    Miranda:

    Hey Dim,

    Super spannend allemaal! Goed te horen dat je goed bent aangekomen!

    Tot snel, Kus

  • 05 Januari 2009 - 08:51

    Bonk:

    Zo zie je maar weer....nooit je ouwe slippers laten staan in de diskoe, voordat je fijne nieuwe hebt!

  • 05 Januari 2009 - 13:45

    Bonk:

    Hier ook ff een emotioneel momentje......laatste factuur naar je exzaak gestuurd :-)

  • 06 Januari 2009 - 07:26

    Dees:

    hi hi hi lig helemaal blauw! Tja apparaten zijn nooit jouw sterkste punt geweest! hi hi hi

    Maar goed, je bent er! En de eerste contacten zijn gelegd.... hi hi Dus het gaat helemaal goed komen!

    Nu de motor even en gaan met die banaan!

    x

  • 06 Januari 2009 - 07:30

    Dre:

    He Dim,

    Je zal het ook nog mee maken daar aan de andere kant van de wereld dat je een buurman (of liever vrouw) uit Woerden tegen komt.

    En ik hoop dat het geluid van het starten van het paarse gevaar gauw mag klinken!! Enjoy!!

    Gr, Dre

  • 04 Januari 2012 - 19:49

    Romeo Sarabdjistingh:

    Hey Dim
    Mischien ben ik beetje te laat.maar ik was erg benieuwd hoe het met jou gaat .hopelijk het allerbeste natuurlijk
    Hoop je gauw ergens te zien in Nederland,ik was onlangs India .moet je een keer doen heerlijk langs de Ganges een kijkje nemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 152173

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: