Maar het lukt wel..... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu Maar het lukt wel..... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

Maar het lukt wel.....

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

07 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dus opgestaan in het Hilton, vervelen tot 14.00 uur.
Koffiedrinken op Queenstreet. Koffie met watertje. Gesprekje met de gasten achter de bar.
Ga even later op het terras zitten, second one on the house.. Aardig.

Ik vraag hen waar het adres is waar ik naar toe moet.
Duan (spreek uit Dwan) legt uit dat het ver weg is en 50 dollar met de taxi is. ik vraag of er een goedkopere manier is.
Hij blijkt die kant uit te moeten en beloofd me te brengen.
om 13.00 ben ik er en dan voel je hoe heet die zon is, (ozon??) echt heel anders.
Dwan (half Maori/Deens) brengt mij naar de loods, en staat er op om even te wachten tot alles in orde is. Geen overbodige luxe...??

De kist met motor is er en ziet er goed uit. Maar ik mag hem nog niet helemaal openmaken. Problemen met de vervoerder. Half uur wachten Dwan ook.
Kut! er moet nog 611 dollar betaald worden.. Downtown half uur terug...
Dwan biedt aan het geld te brengen, telefoontje klaar.....

Je voelt hem al aankomen. Verkeerde adres, Dwan verder. En geld te weinig.
Hij betaalt 150 dollar uit eigen zak extra
(gaat allemaal buiten mij om, hij rgelt zelf de loods etc, ik hoor dit pas later...)

Nu de motor uit de kratm, mduszz.
Ik hou het verhaal kort, maar dat valt helemaal niet mee kan ik je zeggen.
Uiteindelijk staat de motor op een soort bok, ik haal het zadel eraf, en jawel, doe de min weer op de accu.
Start de motor, en geef een puist gas, met veel geweld trekt de motor, schobberdebonk, met slippend wiel zich los. Ik stuiter over de balken en vlieg 30 meter verder bijna in een stapel BF Goodrich banden. (Wel goed dat ze er lagen)
16.30 uur inmiddels, help! spullen inpakken, hendtekening zetten EN ik MOET nog naar de HD dealer (vlakbij) voor een beetje normaal slot.
O vergeten, de kist (of wat er nog van over is..) moet nog opgeslagen worden. Shawn (de eigenaar) laat de prijslijst zien, maand opslag voor een palletplaats. 800 dollar...
Ik zet een backpackergezicht op en 150 in cash mag ook.
(ik heb nu al nachtmerries om die motor weer fatsoenlijk in die kist te krijgen met alle klampen, banden en andere ellende..)
Op de bike, gas erop, hoop dat ik het haal. Sla de bocht om en....
In NZ rijden ze dus echt links wow....Net op tijd bij de HD dealer, 17.30 en ik wil perce op weg, heading south.
Dwan (heb geen tel) zoek ik over 2 weken wel op.
De weg is makkelijk te vinden.
Tanken, bijna vergeten, er gaat 16 liter in ?? wassie toch leeg! :-)
(wel lekker goedkoop 70 eurocent per liter)
Gas erop mega ongeluk aan de andere kant pffft, rustig aan.
eerste honderd mijl achter de rug Hamilton, benen strekken. De weg wordt nu 2 baans, soms stijl en bochten, mooi.
Het is koud (echt koud) maar ik wil nog door, tanken in Rotorua. Wil nog voor donker naar Pauto (of pouta), maar het wordt al donker, en nog kouder. Ga toch door heb het nou eenmaal in mijn kop, nog een kilometer of 80. Bochten, smal dus uitkijken.

Muggen, vliegen, vlinders, alles wat vleugels heeft is opgestegen, en vliegt recht in mijn smo..
Daar is Pauto. Ik heb het wel gehad.

Eerst de gebruikelijk strip met MacD, Burger King, KLFC, Pizzahut, en het liefst 2 van alles. Alleen de vetkar van Kees de Leeuw ontbreekt nog. Het is echt niet te geloven, als je door een gehucht rijdt, dan is de lucht zwanger vanm het vet.

Maargoed, duik heteerste motel in dat ik tegen kom. 140 dollar, niet echt goedkoop maar voorruit maar.
Sta nog een tijdje te praten met een stel kiwis dien van 7 tot 7 ergens metselen, heb geen zin meer om te eten en duik in mijn bed.

Wekker, opstaan, grooot ontbijt, 09.00 op weg.
Oordoppen van Sinterklaas vergeten, ga een beetje de bergen in, koud. Wel super rijden! Smal (2-baans) haarspeldbochten.

Vooral de tegenliggende vrachtwagens (tot 25 meter!!) geven vol gas en zorgen voor veel wind.
140 km gereden en ff uitrusten, regen dreigt en ik barst al van de kou...
Redding is nabij... Regenpak van Marcel (Tja je bereid je voor of niet..) Dat zit super, kou ook weg, geen regen wel beetje nattig maar voel me een stuk beter. Nu nog een ijzerhandel vinden voor de oordoppen. (Tja ze zijn onmisbaar)
30 km verder zit er eentje, oordoppen in, Ha weer beter, het wordt een mooie dag!! Het gesuis en gegil van de wind (Oja het waait hier als de ziekte. :-( ) halveert!

Weer op pad. Bord met Wellington nog 143 km, dat valt mee. Ik neem een extra pauze en neem knoflookbrood om het te vieren.
15.00 in Wellington en rij letterlijk tegen de veerboot aan, koop het verkeerde kaarje, moet gelukkig naar de WC en zie het daar bij toeval, en wissel het om.

Kutterdekut zie in de ruit dat mijn remlicht het niet doe. Bij de shell (moest toch tanken)haal ik met mijn leatherman (bedankt Ed) de kao eraf.
Voel me heel stoer, wat blijkt zit er maar 1 lampje in (achterlicht doet het wel) dus dat kan het niet zijn.
Vraag de pompkiwi waar een algemene garage zit. 4e rechts. 2e Rechts, 1e links.
Bij de 2e rechts rij ik echter tot mijn verbazing ongeveer de showroom in van een mega HD dealer..
De Hoofmonteur leg ik "het Nederlandse Harley-zonder-remlicht probleem uit.
Hij loopt even mee, en mijn handgreep maakt geen aansluiting, fluitje van een cent, had ik zelf kunnen zien...
Aan de overkant backpackers hotel. Slapen voor 8 dollar!!!
Bij nader inzien besluit ik toch de kamer van 87 dollar (gaat nog steeds de goede kant op! ) te nemen, alleen, douche en schoon.

Ik ga mezelf vanavond verwennen met een grote pizza, want door al die adrenaline vergeet ik meestal te eten.
Morgenochten om 06.30 naar de ferry. op naar South-Island.
(Oja Dwan heeft de onderste helft afgeraden, komt mooi uit, dat past beter in mijn resschema, ca 400 km op een dag i9s toch wel maximaal)

Verder is er onderweg elke 10 km wel een afslag met een museum, Maori historie, Thermale baden, spuitende geisers en god weet wat. Ik doe er niet aan mee, ik ben hier om te rijden. En morgen gaat het echt beginnrn.

Werk ze vandaag allemaal, doe ik ook een soort.

Kus voor allen,

1000 voor J&S!
(je leest dit toch wel lieve uber-puber?)



  • 07 Januari 2009 - 07:23

    Sem:

    He pap wat een avonturen
    zeg!!. Pap baal je nog steets niet?? En pizza is ongezond!!.Ik hou van jou en biljoen kussen van
    Sem.

    p.s
    een kus van Julia

    sem heeft dit zelf geschreven

  • 07 Januari 2009 - 07:29

    Dre:

    He Dim,

    Dit klinkt als het echte motor rijden heel stoer dat je dat in je uppie doet en herkenbaar die hulpvaardigheid van zo'n Dwan heb je ook wel nodig!!

    Als je een keer echt kapot bent is zo'n thermaalbad wel een aanrader (Taupo noordereiland) ze doen daar nl ook massages haha!!

    Keep up the good work.

    Dre

  • 07 Januari 2009 - 07:43

    Dees:

    Weet je nieuwe roeping: Reisverhalen schrijven! hi hi (wat Sem schrijft, wat een avonturen...)

    Overigens Theremale baden klinkt helemaal niet zo gek....

    x


  • 07 Januari 2009 - 08:30

    Selma:

    Ha fatboy!

    Klinkt wel als een avontuur allemaal!

    XS

  • 07 Januari 2009 - 10:44

    Sabine:

    hahaha, ik lig in 'n deuk, wat 'n schrijver is die man!

    kusje

  • 07 Januari 2009 - 14:53

    Juul:

    ja ja ja, zelfs als je aan de andere kant van de wereld zit zeur je nog
    tuurlijk lees ik je berichtjes (misschien een beetje onder dwang van de overige gezinsleden in dit huis)

  • 07 Januari 2009 - 20:16

    Maaike:

    Hé Dimlet, dit klinkt als een heel goed begin van 2009. Super! En als je daar klaar bent, weet ik nog wel een leuke andere reisbestemming voor je!

  • 08 Januari 2009 - 02:38

    Marcel Mecanic:

    Erg goed verhaal! Aan het eind van de maand weet je in ieder geval je licht te repareren! Hoop dat hij nu al wat beter loopt als je sms van gisteren. Ik voel bijna weer het gigantische gevoel van alleen op reis zijn. Het maakt gek genoeg elke beleving dubbbbbbel zo heftig, juist omdat je hem niet deelt. Nadeel is wel dat je door die ontzettende beleving van het moment dat je (ik althans) het dan ook moeilijker onthoudt voor het nageslacht. Have fun en (minder voor jou) leuk dat mijn regenpak het ook even meemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 152325

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: