Triviale informatie... - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu Triviale informatie... - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

Triviale informatie...

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

18 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Nelson

Afgezien daarvan, Julia heeft de leukste reacties.....:-) LY!

Beesten, BPers, en regen.

Vandaag is het uiteindelijk toch een regendag geworden. Ik schrok rond half 10 wakker van stemmen in de ontbijtkamer. Gisteren ben ik naar de bioscoop geweest (seven pounds, neem een doos kleenex mee) en heb daarna aangeschoten kiwis op straat ontweken, er was 1 aardige tent met life muziek. Er mocht gedanst worden, maar een dansvloer vol houthakkers met beperkt ritmegevoel dwong mij de aftocht te blazen.
ca 01.00 uur in bed, een latertje.

Ik schrik om half 10 wakker van stemmen in de ontbijtkamer en spring
dus snel mijn "great bed" uit. met tegenzin, maar ik wilde het "great breakfast" niet missen.
6 andere gasten waren al begonnen. Alles verry "organic" (een hype hier)
fruit, goeie cruesli en zelfgemaakte yoghurt (denk ik)
Sem, sorry voor de moeilijke woorden!

Onverwacht nog een duimdikke pannekoek, ik kan de dag weer door.
Ik doe spontaan de afwas tot groot vermaak van Jo en Nadine (de Duitse, -ik wil zo weinig mogelijk werken in mijn leven hulp-)

Ik reken er zo op dat de was gratis gedaan wordt...

Een paar stranden gecheckt, tussen de buien door, waar weinig te beleven valt.

Trivialiteiten:
Dieren op het eiland. Veel zijn er niet. Er zijn wat vogels waarvan de Keae de lastigste is. Hondsbrutaal, scheuren tenten open, trekken rubbers tussen autoportieren vandaan en schijnen halve motoren te veroberen. (en de kiwi natuurlijk, maar daar zijn er niet veel meer van, dat krijg je als je vleugels hebt, maar niet vliegt)

De meeste zijn opgevreten door fretten en (o)possums die zijn losgelaten door fokkers en vormen een ware plaag. Ze zijn erg gevaarlijk, vooral omdat ze in grote aantallen, platgerden op de weg voorkomen. Zeker in de bochten zijn het teringlijers want je voorwiel maakt dan een glijer.

over walvissen, dolfijnen en pinguins heb ik al verteld, deze heb ik niet gezien, en gelukkig al helemaal niet platgerden op de weg..

BPers.
Ik ben natuurlijk geen hele echte Backpacker, alhoewel mijn ECHT kleine rugzak veel bewondering bij de BPers veroorzaakt. Tja zeg ik dan, wat heb je nou helemaal nodig in je leven.... Mduusszz

Ik heb toch wel een aantal nachten in echte BP hostels overnacht.
Ik weet het niet.... De ouderen (zelfs ouder dan ik) zijn erg actief. Fietsen (de bergen die ik doe, doen zij ook!!), of ze zijn jong, en zitten de hele dag (soms weken lang) voor zich uit te staren in zo'n (weliswaar schoon) stinkhok en bewegen zich tussen supermarkt en hostel heen en weer voor bier en chips.
Bij vertek proberen ze adressen met je uit te wisselen, om vervolgens 100 km verderop hetzelfde te doen...

Fietser: Heel veel, bepakt en bezakt, sleurend, stampend, en lopend de bergen over. Pffft.

Kiwis in de auto: Stoppen bij rotondes ter grootte van een 2-euro munt, kijken omstandig naar alle windrichtingen , om er zeker van te zijn dat er niemand aankomt. (de laatse andere automobilist was ca 20 minuten geleden)

kortom, een rustig dagje, maar wel een fijn plekje met dit regenweer.

Mijn motor en ik hebben er weer zijn in (vannochtend wel wat hick-ups, zij dan) en we willen morgen OP TIJD op pad. Op drinegnd advies van Jo, ga ik een stukje terug (ca 300 km denk ik) naar Hemner Springs. Dit moet de mooiste en minst toeristiche "hot springs" van NZ zijn, op een van de mooiste plekjes. In ieder geval weer een mooie lange rit, ik heb er zijn in.

Een kusvanuit NZ,

  • 18 Januari 2009 - 08:43

    Dre:

    Dat die kiwi's bij zo weinig verkeer toch oppassen bij een kruising komt misschien omdat de "Mongrol Apes" de outcast maoir's in opgevoerde auto's nog al een voor vuurwerk op de weg zorgen. Lag een keer wild te kamperen ergens op het Noordereiland en midden in de nacht dacht ik dat er een of andere rally aan de gang was en waren deze heren aan het stunten. A bit scary.

    En deze heren stoppen niet op een kruising!

    dre

  • 19 Januari 2009 - 11:55

    Dees:

    Heb even niet gekeken op de site, pfff, moet er bijna een middag vrij voor nemen om alle verhalen te lezen! hi hi

    Caravan, dus goed bevallen..... wie weet, voor later.... ipv van de motor.... hi hi

    Veel plezier weer en geniet ze....

    X

  • 19 Januari 2009 - 11:59

    Dees:

    nog even: Las dat je foto's had gemaakt.....
    Heb ze nog kunnen ontdekken op de site.....

    Ben heel benieuwd!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 152321

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: