regen en andere ongemakken - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu regen en andere ongemakken - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

regen en andere ongemakken

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

20 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Gisteren de 19e vertrek ik op tijd uit Nelson, 09.00 uur stap ik op en we vertrekken.
Het is droog, maar koud. Ik heb ca 300 km voor de boeg.
Nelson uit is bijna normaal rijden. Dwz, stoplichten, een paar kilometer vierbaans en redelijk wat autos op de weg.
Maar niets vergelijken bij ons, 4 auto's voor een stoplicht is een file.

Na 20 km ben ik bijna weer alleen op de weg, de bergen beginnen en de snelheid ligt nu op ca. 110 km per uur. We raken aan elkaar en de bergen gewend.
Purple Soul? doet het fijn, geen hickups vanmorgen. Dat komt misschien omdat ik haar verwend heb met hoog-octaan benziene. misschien moet ik dat maar blijven doen!

Na een km of 100 dreigt er regen, de richting waar ik naartoe moet is donker en in de verte valt zeker het een en ander.
Ik stop en trek mijn (nouja mijn geleende) regenpak aan.

Dat voelt gelijk al iets warmer, vooral omdat ik mijn kol ben kwijtgeraakt, dat is in de kou verveledn.

Het blijft het eerste half uur droog, de wegen zijn super. Het is een gedeelte waar ik al eerder heb gereden en ik herken het een en ander.

Ik sla af de 65 op, richting het zuiden, donkere wolken, koud. De eerste regendruppels vallen.
Niet te slecht dus een kilometer of 20 gaat het goed, dan gaat het pas echt hard regenen en slaan keihaerde druppels in mijn geziicht, handschoenen zijn doorweekt en mijn schoenen lopen vol water.
Stoppen of doorgaan?? Als ik stop dan moet ik wachten tot de bui overgaat, opstappen in de regen is echt vervelend.
Ondanks de kou, het slechte zicht (beslagen bril vol regendruppels) ga ik door. Eigenlijk hebben we het best naar ons zin, regen of niet.

Het wordt iets drukker en de tegemoetkomende "Haulers"werpen zoveel water op dat je blind door een enorme muur van water rijdt.
Zeiknat, maar jack en pak houden me behoorlijk droog.
De borden "slippery when wet" flitsen voorbij, gemiddelde snelheid nu 90 km/u. De bochten gaan goed en ik voel me redelijk zeker.
Koud, k-weer maar nog steeds gaat het fijn.
met de borden "slippery when frost" weet ik niet zo goed wat te doen. Geldt dat dan ook als het regent???

De regen houdt ca 100 km aan, en ik begin het toch een beetje zat te worden. weer een bergrug over en... droog.
Ik stop in de berm om op te warmen, motor uit en ik stap af, althans, dat wil ik, maar ik ben verkleumder dan ik denk en we vallen samen zachtjes om op het gras...

De laatste 100 km zijn weer super, zon, en Hanmer springs ligt aan het einde van een vallei, de berg over en je kijkt letterlijk 40 km de vellei in, het is een uitzicht waarvan je denkt dat ze het projecteren op een mega- bioscoopdoek!!.

De laatse 40 km, ongeveer 100 meter boven de vallei ga ik wat harder dan normaal, superieure bochten,waanzinnig uitzicht, we gaan goed.

Cheltham house daar moet ik zijn.

een mooi oud huis, met belachelijk grote kamers, poolbiljart in de bibliotheek, bijna oud-Engels.

Om 06.30 een (verplicht?) glas wijn met de eigenaar. Ik koop in het dorp een mooie fles voor hem, want we moeten het nog over de prijs hebben...

De wijn wordt vriendelijk doch resoluut niet geaccepteerd, maar hij waardeert het gebaar.
Na een glas of vier, vraag ik Lenn (de eigenaar) naar de prijs.

Big breakfast op de (grote) kamer, gratis interner etc. 230 dollar per nacht (een koopje) maar omdat ik zijn enige gast ben (en ""Ï really, really like the house..") Krijg ik 2 nachten voor de prijs van 1.... Een lachertje, ik voel me bijna schuldig...

Ik ga op tijd slapen, toch noe van de rit en de kou.

Vandaag grandioos "organic" ontbijt op bed, maar de hotsprings, heb ik in een uurtje ook wel weer gezien.
Zon, boekje lezen luieren.

Zal ik morgen naar het Noorden gaan?? Of terug naar het zuiden? Het bevalt me hier eigenlijk wel.

Oja, andere ongemakken. Mijn fototoestel EN mijn leatherman kwijt.... Dat moet gisteren gebeurt zsijn toen ik mijn regenpak aantrok denk ik! ik had het gisteren al in de gaten, maar had de moed niet om 200 km (door de regen) terug te rijden!!
Zalo ik eden nieuwe kopen? Pffft.

Bovendien is er nu druk mailverkeer met mijn transporteur, ik moet papieren hebben voor de terugwe! Maar die heb ik ECHT niet. Pfftt, nouja we zien wel waar dit schip gaat stranden, hoed dan ook. Ik ga niet alleen naar huis...!

Gegroet, J en S al mijn liefde!



  • 20 Januari 2009 - 08:06

    Sabine:

    haha, je rugzak is nu wel leeg ongeveer, tijd om terug te komen!

    doe 't safe, baby...

    x

  • 20 Januari 2009 - 22:20

    Hans Wuijts:

    Languh, ff un paar briggi's gemist maar nu weer bij met lezen. M'n caravan is te koop ;-). Hoe was het ook al weer? jij en de Bike; Ik is wij, wij is ons...
    Mooi. mooier, mooist...
    mazzhul ouwe!

  • 25 Januari 2009 - 13:14

    Juul:

    volgens mij kan je je grote rugzak wel dumpen en alles in die kleine dumpen, want je raakt (zoals verwacht) toch alles kwijt :)
    dikke kus (ook van sem)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 152163

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: