10 en 11 januari - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu 10 en 11 januari - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

10 en 11 januari

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

11 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Gisteren dus besloten de dasg in Queenstown door te brengen.

Vanessa (de vriendin van jimmy) wilde meerijden. ik hoor niets van ze en ga koffiedrinken in het dorp, om dan mijn plan voor de dag te maken.

in de hoofdstraat kom ik hen beide tegen, zij blijkt een soort bonkend hoofd te hebben en ziet van de onderneming af, maar de BBQ gaat zeker door vanavond!
Ik krijg de tip om 50 km langs het meer te rijden naar een gehucht te rijden, moet een mooie rit zijn, en past mij precies.
Rond een uur of 11 stap ik op, het weer is super, dus alleen spijkerbroek aan.
En de rit is super, een waanzinnige weg met bochten, stijgen dalen alles erop en eraan.
EEen minuut of 40 verder, loopt de weg net zo dood als het gehucht ook is, je wil er niet gevonden worden maar dat hoeft ook niet.
Er is een pompstatioen (geen BP helaas) en ik besluit de olie te checken.
Voor zover ik weet ligt er geen druppel onder de motor s,ochtends, maar beter safe than sorry.
Ik probewer de peilstok te bekijkebn, maar zonder leesbril kan ik het streepje niet zien, lekker is dat...
Het pieil lijkt mij toch wat laag en ik gooi er een halve liter bij.
terug naar Queenstown, lekker...

Ik zie een bordjre Norton Peak 13 km. Dat klinkt hoog, dus die pak ik even mee. Stijl omhoog naar de top, heb het soms bijna benauwd! Koud boven, er blijkt een (saai)_ skigebied te liggen, snel maar voorzichtig weer naar benden. Ook weer meegepakt.

Er is een landelijk rugby tourooi, en daar zou ik Jimmy misschien zien.

Leklker in het gras, in het zonnetje.. Het is 7 tegen rugby, veel sfeer leuk om een paar uur te chillen. Ik val zo nu en dan in slaap, prima,

Om een uur of 5, niets meer gehoord, ga ik opnieuw een pizza eten (met groenten Sem!!)
Pizza net op, brandend heet in de zon, wordt ik gebeld door Paul en Sally.
Jimmy is een soort overenthousiast dronken gewporden op het rugbyveld, of ik kom BBQ'en.
net gegeten, maar ze pikken me op "Novotel"
In de lonely planet 9toch nog ergens goed voor) heb ik gelezen dat het erg gewaardeerd wordt als je na een uitnodiging iets mee neemt.
Ik heb nog 20 minuten dus koop 2 flessen witte wijn, ik heb mijn best gedaan!
Trui op de hotelkamer gehaald, en ik zit buiten te wachten, na een minuut ofr 10 kijk ik om, en zie dat ilk helemaal niet in het Novotel zit!!
Lekker slim! Ik heb wel een Novotel gezien, dus snel daar naar toe en kom precies op tijd aan.
Sally pikt me op en wil graag mee op de motot morgen.
Ik wil naar Wilford Sound, een van de mooiste plekjes van NZ.
100 km daarvoor is Te Anau, en daar moet zij zijn, de dag erop kan ik haar weer oippiken.
Ben benieuwd.
Gezellige, rustige avond en een uurtje of 1 op bed.

Ochtend, spullen pakken, ben mijn helm en kol kwijt!! Pffft, wat nu weer. Ik ga er eens rustig voor zitten en probeer na te denken, geen idee.
Ik loop naar de motor buiiten en daar ligt keurig mijn potje...lekker slim, maar ik heb alles weer!

Ik pik sally op, laat mijn bagage bij hun staan en neem alleen tandenborstel en onderbroek mee.

de rit begint weer mooi, maar al snel saai8e rechte wegen tot aan Te anau, 200 km.
Ik laat Sally achter en begin aan de laatse 100 km.

Dan wordt het echt waar het om ging! Stijgen, dalen. Door bossen, bergen en het mooiste landschap van NZ.
Ieder moment verwacht je een vergadering van Enten, of dat Gandalf opeen achterop zit! Hier is Lord of the Rings opgenaomen, en zo ziet het er ook in het echt uit.

Einde van de weg, Milford Sound. Gelukkig is de wandeltocht naar de mooiste waterval gesloten dus daar hoef ik niet naar toe.
Motel is vol, en in het BP hotel is alleen een zwaar naar sokken stinkende kamer met 4 man te krijgen!
Goede raad is duur! Terugrijden? Ook weer zowat, helemaal geen verkeer meer op de weg (was er al niet) en iik ben vergeten te tanken, eerste 100 km geen pomp!! Hoop dat ik het haal!!
Ik loop terug naar de receptie, 2 man achter de balie, ze zien mijn Nederlandse plaat en vinden dat wel heeee; vet, het blijken 2 Nederlanders te zijn. Dat treft. Ik vraag of er echt geen kamer is.. na wat wikken en wegen houden ze de laatse 4-persoons kamer vrij voor mij alleen. lekker.

het wordt nu donker, uurtje of 10 is het en zo maar weer slapen.
Super gereden, op een van de weinige dagen dat hier de zon zo schijnt, mijn hoofd bijna volledig geroosterd in de brandende zon, aan een prachtig riviertje
lekker alleen met een (jazewker je leest het goed) biertje.

Ik vond het een mooie dag!
Morgen weer 300 km omgekeerd rijden, nodig mezelf maar uit bij Paul en Sally en doe dan gelijk een bonte was.

Dikkeklapzoen voor Sem en Julia.

  • 11 Januari 2009 - 09:53

    Dre:

    When Harry met Sally,

    Goed verhaal man dit is wat motorrijden hoort te zijn doet me denken aan mijn rit naar Barcelona toen we de Pyreneeën hadden beklommen vonden we het zo gaaf dat we ze weer helemaal terug zijn gereden om het gewoon nog een keer te doen. Maak je wel genoeg foto's??


  • 11 Januari 2009 - 15:29

    Angela:

    Lekker! Je bent al volledig ingeburgerd zo te lezen. Hier was het een prachtige koek en zopiedag: heel Nederland schaatsend in het winterzonnetje.
    En om aan te haken op Dre, ben benieud naar de fake-scene an Sally....

  • 11 Januari 2009 - 16:16

    Marcel:

    Erg tof! Moet echt bizar mooi zijn die Lord of the Ring landschappen. Hier voor de deur al dagen bakken ijspret.. Vandaag toch gauw zo'n 2000 man op de Singel gok ik. Dus jouw zonnetje lokt ook steeds meer. Have fun!

  • 11 Januari 2009 - 17:01

    Alex:

    he man, hoorde van marcel dat je op deze site zit.Leuke verhalen!! blij dat t goed met je gaat, wij hebben hier de hele dag geschaatst. nieuwkoop heen en weer, eens iets anders dan met t bootje! genietse Alex

  • 11 Januari 2009 - 20:12

    Geertje:

    Eindelijk krijg je, al is het aan de andere kant van de wereld,ook de belgische gewoontes onder de knie...af en toe een lekker biertje :-)

  • 12 Januari 2009 - 07:09

    Ynze:

    Hey ouwe,

    Lekkere rustig avondjes, af en toe een biertje, leesbril nodig, helm kwijt, bonte was doen....
    maak het niet te gek daar met die kiwis!!
    Heineken regatta coming up in 2 months , save yourself

  • 12 Januari 2009 - 07:37

    Do :

    Blijkt dat je deze site dagelijks moet lezen om een beetje bij te blijven! LEUK! Mooie avonturen maar wel wat weinig vrouwelijk schoon ... Krijgen we de gekuiste versie?
    X

  • 12 Januari 2009 - 09:32

    Dees:

    Het lijkt er op, dat als je dit tempo aanhoudt ook heel Australië kan meepakken! hi hi

    Geniet ze weer!
    Kijk uit naar je new adventures with the KIWIS!!

    X

  • 13 Januari 2009 - 01:30

    A Kiwi, Not A BP:

    It's hot, The fatboy, driving this country on a HD, Dutch plated. A real talk of (every) town. Crowds 're gathering, a must see dude. Hard to catch, not even on the rebound. Mysterious...going strong. Save journey, Dutchy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 152173

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: