de helft van mijn bericht kwijt! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu de helft van mijn bericht kwijt! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dim - WaarBenJij.nu

de helft van mijn bericht kwijt!

Door: dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

09 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

de bergen in, en het wordt rustiger, zeg maar heel stil. het lijkt of het gaat regenen, en dat is ook zo. Het valt nog mee dus ik besluit door te gaan.
het valt toch niet helemaal mee, en ik moet stoppen, regenpak aan, maar ik ben toch natter geworden dan ik dacht.
de bui durrt een kwartie, en vooral de beslagen bril is vervelend, maar verder gaat het goed.
Het wordt steeds mooier, geen zon, maar een geweldige weg met veel flauwe bochten en de eerste heuvels. heerlijk surfen door de bochten, het wordt steeds beter!
de wind is nmog fors, maar voor het eerst in mijn rug1 kijk dat is lekker,.
bij 110 mijl een (helaas geen BP) pompstatioen, tanken en weer een klef broodje. kip met een duimdil pak samengeperswte sla erop, maakt niet uit, altijd lekker.
van de bezine dame krijg ik spantaan een pleister voor mijn hand en de 70 cent fooi brengt ze achter me aan, als ik buiten koffie drink, hoe vriendelijk wil je het hebben.
het laatste stuk besluit ik in tween te hakken, het is 15.00 uur dus geen haast.
eerst nog een middelzware bui op mijn kop, maar dan toch een beetje zon, die later goed doorzet1 hetb was al een mooie dag, maar wordt nog beter.
de wegen zijn nu echt spectaculauir, lekker bochten en waanzinnige vergezichten, oneindig, of zeker een poging daartoe!
na een mijl of 50 een restaurantje (de eerste die er een soort gezellig uitziet) Ze gaan sluiten maar koffie en een sappie kunnen.
Ik krijg nog 2 muffins mee voor onderweg (waarvan eentje met cchocola, zal ik um ruien.. :-) )
ik stap weer op, de zon schijnt en de het rijden gaat steeds beter, de wegen nog weer mooier. de bergen zijn overigens zo kaal als een luis en spuuglelijk, maar een kniesoor die daar oplet. (Ook NZ is voor 80 % van haar bossen ontdaan, te beginnen met de komst van de Polynesiers, later de Maoris)

Queenstown, city centre..... Ik ben benieuwd..
ja hoor 5 bomvolle terassen in de stralende zon,(pinguins eat your heart out!) ik kies natuurlijk voor het volste terras en maak een show van het parkeren...
pak en Jas uit, in het zonnetje.
Bij mijn 2e koffie wordt ik uitgenodigd door een club kiwis om aan te schuiven.

de harl;ey (dit model komt niet veel voor in NZ?) doet het goed, en vooral mijn gele nummerplaat is een absolute hit!

Gezellig en ik ben de eninge die water drinkt (het is vrijdagmiddag naar het blijkt, vandaar dat de terassen zo vol zijn!)

een van de dameskiwis is licht aangeschoten en wil perce achterop, ik maak mijn rugzak los, maar haar vriend voorkomt het avontuur (beter, geen helm en beetje aangeschoten, slechte combinatie)
Maar morgen belt ze, en wil ze perce achterop, spontaan wordt bovendien besloten een BBQ te organiseren..

ik vind het prima, en als ze niet bellen ook goed, ik blijf hier een dag.
anders ga ik maorgen wel bungyjumpen, wandelen, skydiven of historische bruggen kijken.... of toch lekker in de omgeving rijden...

Inmiddels ingecheckt in fatsoenlijk hotel (22.00 uur weg van het terras)
en ga zo slapen!

Morgen weer zo'n dag!!)

X (1000) voor Juul en Sem LY

  • 09 Januari 2009 - 11:38

    Hélène:

    Ha Dim

    Wat leuk om te lezen! Ik heb zojuist alles achter elkaar gelezen. Super om te kunnen doen,lijkt me.Jammer dat je een stuk tekst kwijt bent.
    Veel plezier met die kiwi's. Lieve groetjes x

  • 09 Januari 2009 - 12:16

    Angela:

    Ik vind je zo verstandig...

  • 09 Januari 2009 - 14:14

    Dre:

    He Dim,

    Realiseer je je dat je op ongeveer op dezelfde dag gestart bent als Parijs - Dakar dat andere avontuur van je. Alleen doe jij het hier in je uppie en ik moet zeggen erg goed maat. Die Kiwi's zullen het er nog lang over hebben over die jonge addonis uit The Netherlands en trouwens die man was niet bezorgd over de helm die zag zijn vrouw iets te veel koopsignalen geven.

    Enjoy

    Dre

  • 09 Januari 2009 - 16:38

    Maaike:

    Zeg, als die kiwi's en kiwidames zo enthousiast zijn, kun je ze dan niet vragen eens wat foto's van je te maken. De teksten zijn waanzinnig beeldend, maar ik wil nou ook wel eens wat zien!
    Liefs

  • 10 Januari 2009 - 14:40

    Geertje:

    Zal ik alvast een uitgever gaan zoeken?

    x

  • 10 Januari 2009 - 17:10

    Sem:

    He papa hier is het lekker schaats weer en op mijn nieuwe hoky schaatsen (verwend) gaat het super de luxe snel.
    Zeg, eh die kiwi vrouwen
    zijn ze ook leuk (en aardig ) genoeg voor mij?? Vind je het nog steeds leuk? je verhalen zijn echt top!!!
    Kun je eigenlijk fotos sturen???

    1001 kusjes van Sem en 1 kus van julia


  • 10 Januari 2009 - 17:13

    Jody:

    Heee Dim, spannend!!
    Wij maken ons hier wel zorgen over het broccoli-level in je lichaam....... volgens ons loop je achter op je schema!!
    Leuke verhalen, hou je goed


  • 10 Januari 2009 - 20:49

    Bonk:

    pak ff een kiwi ouwe, dat is beter dan een puissie pakken van al die pizza's en chocomuffins. mmmmdusssss..............

  • 10 Januari 2009 - 22:18

    Wuijts:

    He Lange, waar ben jij nu? Dus toch Nieuw Zeeland.. Goed verhaal, lees het met veel plezier.
    Wuijts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 152168

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: