Dit gelooft iedereen.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dim - WaarBenJij.nu Dit gelooft iedereen.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dim - WaarBenJij.nu

Dit gelooft iedereen....

Door: Dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

26 Mei 2012 | Nepal, Kathmandu

Fijne lezers,

Ik wilde er eeb verslag van maken met wat er zoal te doen is in deit mooie landje....

dat ga ik ook doen, maar eerst zal ik vertellen dat ik de kas van de grope beheer, met andere woorden dat ik penningmeester ben....
je voelt het al aankomen, maar later daarover meer....

De groep, Het is natuurlijk mogelijk dat er leden uit de groep, of bekenden van hun, dit ook lezen..., dus zal ik me neutraal uitlaten...

Geintje, zoals te verwachten een bond gemeleerd gezelschap, met ieder zo zijn eigenaardigheden... ik heb nu al door dat het verstandig is een cursus te doen voordat je aan een groepsreis begint... Ik ga vanaf oktober maar weer verder met wat leren..

Geinig (vind ik) om te noemen zijn Dick en Wilma. Dick heeft (in verband met slijtage) 2 paar klompen bij zich, en heeft geen schoenen. fDus rijdt daarmee ook op de motor naar huis. Zijn vrouw Wilma (69 jaar jong) gaat achterop zijn motor.
Ik zeg respect voor beiden.

Dus Kahtmandu. Leuk voor toeristen, 4 miljoen! inwoners, slechte, smalle straatjes, druk en stoffig.
Arm, maar tot nu toe is het eten voor ons top. Heet, dus goed om mijn stoelgang wat dummer te krijgen. Geen overbodige luxe in mnijn situatie.


Even terug. De reis is perfect gelopen. Overstappen in Munchen en Doha. Ik dacht dat dat in India was, maar het is in fucking Qatar. Behalve Frank de Boer (of Ronald) wil helemaal niemand daar naar toe.

Netjes op tijd, lekkere dubelle slaappil van de ouyde voorraad.

Gisteren de motoren opgehaald. vette shit zo een royal Enfield. Klein, livht, 500 cc, en een stuk of vijf versnellingen.


Lekker ritje gemaakt door de stad en de boel laten zegenen door de lokjale pastoor. Kost natuurlijk weer poen, maar geloof is ook business as always.

Het hotel is prima, dun straaltje water, schoon bed, en een gezellige familie kakkerlakken die wat heen en weer schuifelen en hun dagelijks ding doen.

---------------------------------

Zoals al eerder gezegd. Ik ben dus penningmeester, beheer de kas, en hou de boekhouding keurig bij.
Dat gaat buitengewoon, en tot ieders tevredenheid..

Vandaag een teoristendag en met de bus wat tempels bekeken.
Bij de Monkey temple, met apen inderdaad, is zo een vijvertje waar je muntjes in de pot kan gooien. Dat brengt gelukl.
Wat denk je? Ik gooiu dus zo een muntje in de pot!!

Op (waarschijnlijk) hetzelfde moment wordt ik gerold, ben dus de kas kwijt. Dar zat niet zoveel in, vervelender is dat ik al mijn contante geld voor de reis bij me had.

Lekker veilig, dacht ik, want de kas hou ik beter in de gaten dan mijn eigen geld...
kortom alles weg. Lang verhaal kort. Ik denk/dacht dat ik weet wie het gedaan heeft.
We gaan terug en vinden de jongeman. In overleg met de gids halen we de politie erbij.
Die komt en de jongen krijgt van een vrouwelijke agent direct een oorvijg...
Wow, dat is niet de bedoeling, verder niets aan de hand.

ik, de jongen en het halve Nepalese leger naar het politiebureau.
Gedoe natuurlijk. Hij speelt met zijn mobiel (blacberry!) en krijgt weer een oorvijg. (Terecht zou je kunnen zeggen)

------------------------------

Geld dus weg..., wat nu. zaterdag, de enige bank van het dorp is gesloten.

Blijkt toch 3 uur open te zijn, omdat er morgen staking wordt verwacht. het is wat onrustig in nepal ivm een nieuwe grondwet.

dollars en euros mogen niet aan buitenlanders gegeven worden. uiteindelijhk verzin ik samen met de bankmanager een list.

ik ga 4 keer van de bank naar een
'western union' kantoor en heb uiteindelijk na een uur of drie weer dollars en euros die nodig zijn voor de reis.
Dus iets wat niet mogelijk is is toch gelukt, ik vind het een fijn dagje.

Vanzelfsprekend, popelen nu een aantal lezers om een scherp commenteer te schrijven.
Ik heb het verdiend en zal het als een man dragen.
------------------

Morgen vertrekken we voor 5 dagen ' tour de nepal', dan terug in kathmandu, en dan vetrek.

(en ja, de tempels met lijkverbranding hebben we al gezien, de resten worden in het smerigste stroompje van een rivier (een bron van de Ganges) geschoven, en de volgende patient is alweer aan de beurt).

Kus voor Sem en Julia, en mijn moedertje. en verder voor iedereen die dat wil!

Binnenkort fotos, nieuw verslag (hoop ik) over een dag of 5...







  • 26 Mei 2012 - 12:33

    Hans V W:

    Geld moet rollen....

  • 26 Mei 2012 - 17:30

    Dees:

    Zit toch in de familie... Je broer is ook altijd onze penningmeester ennuh doet dat meer dan goed.... dusz hoge verwachtingen...

    en tja dat rolle, daar kan jij toch niks doen....

    de rest klinkt helemaal goed.... wacht met spanning af op de foto's

    x Dees

  • 27 Mei 2012 - 08:14

    Andre:

    Tja Dim krijg je nog weer meer respect voor de andere penningmeester in je fam. Denk dat die oorvijgen ook in Nederland werken.

    Blijft weer enerverend om je avonturen te lezen kijk uit naar volgende verhaal.

    tace care Dre

  • 27 Mei 2012 - 11:34

    Ed:

    Moeten we onze vis al verkopen??

  • 27 Mei 2012 - 20:30

    Jacqueline E:

    Duidelijk niet saai! Take care....

  • 28 Mei 2012 - 12:25

    Leon:

    ooooh Dim....

  • 29 Mei 2012 - 16:46

    Guani:

    Hahaha...nou moedig...1x gedaan...maar dan wel met een groep Colombianen...groepsreizen: Not a next time for me! :D
    En dat geld...is part of the game! hihi

    Plezier!


  • 03 Juni 2012 - 20:32

    Do:

    ... Zucht ...

  • 16 Juni 2012 - 11:02

    Femke Van Ewijk:

    Beste Dim,

    Een beetje gek om u op deze manier te benaderen, maar ik heb een vraagje aan u. Ik ben Femke van Ewijk en zit bij scouting Woerden (dolfijnen) waar uw zoon Sem ook een tijdje bij heeft gezeten.
    Er is toen wel eens geproken over een container die we eventueel bij u op het terrein bij de Singel mochten neerzetten als die klaar zou zijn. Deze container is nu bijna klaar en wij vroegen ons af of uw aanbod nog geldig is en wij de container bij u mogen plaatsen? Ad heeft contact gehad met meneer Wisseloo en die zei dat we op deze manier contact met u konden opnemen.
    Ik hoor graag van u!
    Zou u een reactie naar leiding-dolfijnen@scowo.nl willen sturen.

    Alvast bedankt!
    Met vriendelijke groet,
    Femke van Ewijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Katmandu naar woerden....

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2012

Bas, Bus, Bruin, Blond, Breuken en Bijna.....

05 Augustus 2012

Europa!

29 Juli 2012

Iran...

21 Juli 2012

De laatse 680km pakistan............

18 Juli 2012

Gaan we het redden?
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 152171

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: