Bloedverziekend heet - Reisverslag uit Mahendranagar, Nepal van Dim - WaarBenJij.nu Bloedverziekend heet - Reisverslag uit Mahendranagar, Nepal van Dim - WaarBenJij.nu

Bloedverziekend heet

Door: Dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

18 Juni 2012 | Nepal, Mahendranagar

En daar zal ik maar aan gaan wennen. Het wordt nog veel erger...

LS,

Mahendraganar is vlak aan de grens met India, als het goed is zijn de paspoorten zojuist met het vliegtuig gearriveerd en zijn de Carnets in orde.

Dus morgen India in.

Pokahora dus afgerond met " piper Heidensack" bovenop een berg.
Toen ik de eigenaar, verry British, op de kortegolf ( radio...) hoorde uitzenden kwam bij mij de gedachte op dat hij een vergeten "MI6", agent is die ze in Nepal hebben achtergelaten....

" Awfully soorry, that we cannot provide any caviar" , paste in dat beeld.

Maar goed, het zal wel aan mij liggen, het was een aardig oud ventje met lang vlashaar.

De straf kwam de dag erop. Om 06.00 uur vertrek om 400km af te leggen. Op de hele route geen douche of fatsoenlijk bed te vinden, vandaar de grote afstand.

kilometers zijn niet belangrijk, er wordt over reisTIJD gesproken. In dit land, en op deze motor, betekent het 12 uur toeren.
Een houten reet, verkrampte benen, rug en nek zijn het gevolg.
Inderdaad, " ik ben te lang...".

De rit was mooi, eerst bergen, een redelijk goede weg, en daarna een "eindeloze" rechte asfaltweg tussen de bossen door.

In slaap vallen achter het stuur is hier dan ook populair.
Vandaag op dezeweg, zonder enkel verkeer, een bus(je) gezien die van de weg was geraakt, meter of 8 naar beneden tussen de bomen.
Aangezien gordels, airbags etc niet bestaan kan het niet anders dan dat de helft van de passagiers(3X het maximum), door de voorruit is gevlogen.
Het was net gebeurt, maar fotos maken leek zelfs mij ongepast. .

80 km/u is maximaal, ook al lijkt en is de weg vaak nog zo mooi. een
'pothole' , of gat is snel gemist.
Beter gezegd geraakt.

Gisteren overnacht in het meest luxe hotel van "Shitville", de echte naam weet ik niet, maar het is steeds armer aan het worden.
En metarm bedoel ikook serieus arm.

Droog, dorpjes met lemen huisjes die nog het meest op Afrika lijken.

Natuurlijk wel weer indrukwekkend om te zien. Als alle Wilders stemmers nou eens een week in zo een dorpje gaan zitten, houden ze misschien een keer op met zeiken.


Gisteren in een dorpje langs de snelweg nog een flinke schrik.
Een jongetje (keurig in schooluniform, datdan weer wel) rent tussen twee busjes door de weg op.

Ik probeer bij bebouwing echt heel langzaam te rijden, maar deze lag er echt bijna onder.
Ik zag hem niet komen, en ik zag hem niet gaan.
Nog weer beter opletten dus.

Vannochtend in de regen vertrokken. Jippie!, Heb ik niet voor niets spullen gekocht.

Na een uurtje of twee toeren weer droog, maar wel afgekoeld. lekker.
Daarna nog een rechte weg van 100km (kan ook 30 geweest zijn), geen ander verkeer, en lekker wegdromen op het gebonk van " The Princess".
In mijn dromen ff lekker Julia en Sem een knuffel gegeven.

Vandaag 'slechts ' 230km. Weer in een stinkdorp, zie boven voor de naam, het hotel is het luxte in een omtrek van 150Km. Datzegt niet alles, maar is voor mij meer dan voldoende. (Hotel Opera..., Hoe verzinnen ze het...)
Er is airco, dus helemaal fijn.

Terwijl ik dit schrijf, zit ik toetsenbord, beeldscherm en broek onder te zweten.
Dit moet de warmste internetshop op aarde zijn. Het gutst echt van mijn gezicht.

En nu wordt er ook nog een gordijn achterme dichtgetrokken en wordthet nog heter.
Knettergek.
Dat zweten is al wel een beetje gewend. Kleding is overdag bij een stop, geen rijwind meer, binnen eeen minuut zeiknat van het zweet.


Kortom morgen nog heter, de grens over, en misschien in een keer door naar Dehli.

Volgens kenners een soort hel op aarde, verdwalen is de enige optie..

de crux wordt om de visa voor pakistan daar te regelen. (zou wel makkelijk kunnen als we zelf in NL zouden zijn)

Zoniet dan komt plan 7.C in werking...

Overigens gaat het gerucht dat de grens met Tibet vandaag of morgen open zou gaan...
Ik heb mijn resigenoten uitgelegd dat ze nogal een risico namen door met mij op pad te gaan....
Het zou mij in ieder geval niets verbazen...

We nemen het zoals het is, ik ga zo met mijn reet tegen de airco aanwrijven en me niet meer veroeren!

Kus voor Dochter en Zoon, love you!
(En mijn moedertjenatuurlijk!)


Dim

(Oja, en wat een eikels die voetballers, en misschien vanavond nog een paar fotos probereb te plaatsen...)

XXX

  • 18 Juni 2012 - 12:35

    Angela:

    En ik maar denken dat wij hier zaten te zweten op van alles......
    hopelijk gaan de grenzen open en de visa door!

  • 18 Juni 2012 - 12:37

    H:

    pff ben ik even blij dat ik niet
    mee ben maar vast prachtig svp
    als je thuis bent niet jaren hierover
    opscheppen liefs h

  • 18 Juni 2012 - 12:49

    Hans V W.:

    Ik begin te zweten als ik het lees, ouwe. ;-)
    Sem vertelde me gister vol trost (op vaderdag ;-) ) in details je nieuwe route, op de kaart! Mooi!

    Save Journey.

  • 18 Juni 2012 - 15:50

    Ynze:

    Zo...., ga je nu via india, pakistan, afghanistan, Iran terug?
    Wel allemaal heel geweldig. Dit is echt reizen, alles moet fout gaan. Gaaf.
    En ik doe maar net als of, afgelopen zaterdag nog even naar Bodega Bay gereden. Wel leuk maar stelt niks voor. Ik leef me tje mee. Bedankt voor alle reis verslagen.

    Genieten! Fotos please

    Y

  • 18 Juni 2012 - 17:37

    Guani:

    Nou, ik doe je (nog) niet na...Dehli en
    Ja, daar nog veel meer op je tellen letten!..zoveel mensen! en nog veel meer kinderen!
    Hou je goed en geniet!

  • 18 Juni 2012 - 18:19

    Mieke De Jong:

    Hallo dim wat een reis , steeds
    spannender word hte, kijk goed uit ,ik wil je wel lweer zien.bij je moeder
    goede reis en vell groeten miek

  • 18 Juni 2012 - 20:23

    Dees:

    Pfff respect hoor ennuh weer een gaaf verslag...!!

  • 19 Juni 2012 - 22:30

    Peter B:

    Dim, gister van je broer Cees de tip gekregen om je reisverslag eens te bekijken. Gaaf man. Jij liever dan ik, maar ik blijf je nu zeker volgen. Volhouden! Gr. Peter Bol

  • 20 Juni 2012 - 07:02

    Paul Vroon:

    Hé Dim. Ik zag deze site via een berichtje van Peter Bol.

    Wat een onderneming man! Ik ben stront jaloers en zit met een grote lach op mijn gezicht je berichten te lezen. Het lijkt wel die serie van Ewen McGregor en Charlie Boorman.

    Wees voorzichtig op jezelf en succes met je reis verder.

    Paul Vroon.

  • 20 Juni 2012 - 17:29

    Joop Verlaan:

    Hoi Dim, Wat een mooi reisverslag van jou en dito mooie trip !
    Doe voorzichtig en succes met je reis verder.
    Grt. Joop

  • 20 Juni 2012 - 20:01

    Peter Rietveld:

    Dim,

    Mooi verhaal !
    Hoe lang gaat de reis dure ?
    Goede Reis !

    Peter Rietveld
    Zegveld Holland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Mahendranagar

Katmandu naar woerden....

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2012

Bas, Bus, Bruin, Blond, Breuken en Bijna.....

05 Augustus 2012

Europa!

29 Juli 2012

Iran...

21 Juli 2012

De laatse 680km pakistan............

18 Juli 2012

Gaan we het redden?
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 151999

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: