Drukdrukdruk - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dim - WaarBenJij.nu Drukdrukdruk - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dim - WaarBenJij.nu

Drukdrukdruk

Door: Dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

23 Oktober 2010 | Spanje, Valencia

Het is ongelofelijk hoe druk je kan zijn als student.

school is klaar en afgelopen vrijdag hebben mijn nieuwe homo vriend en ik afscheid gevierd op school.

Cava, taart en blikjes kaas voor iedereen. dat hadden ze nog nooit meegemaakt. We hadden in ons beste spaans een mega gedicht gemaakt voor de leraren/ressen.
waarschijnlijk een beetje erg nederlands en direct qua inhoud. Ze durfden het nauwelijks voor te lezen.

Het ging ook wat ver, leon (mijn vriend) verklaarde tot in detail wat hij met zijn geheime liefde (een van de leraren) zou willen doen, en idem dito voor mijn platonische gevoelens voor de juf.
het was misschien inderdaad een beetje over de top, maar we hebben een onuitwisbare indruk gemaakt denk ik dan maar.

na veel te veel cava konden ze het tovh wel een beetje waarderen denk ik....

Na ons afscheid, benik ik verdwaald in de wijk waar ik al 6 weken dezelfde weg naar school loop. het blijft ook mijzelf verbazen hoe slecht mijn richtingsgevoel is!
Ik heb een uur rondgelopen in 10 dezelfde straatjes en kon onmogelijk de weg terug vinden. Ik wilde de weg wel vragen, maar de ervaring leert dat geen, maar dan ook geen enkele spanjaard mij verstaat!

het is echt verschrikkelijk!. Op een terras haken ze bij: ¨un dople espresso por favor¨¨ al af!

nouja, ik ben tevreden dat id de krant min of meer kan lezen en moet me er maar bij neer leggen dat het nog wel een jaartje studeren is voordat ik me verstaanbaar kan maken!

ik had eigenlijk geen zin om terug te gaan na vorig weekend thuis geweest te zijn, maar het is toch een aardige week geworden.

ik had 2 harmonicas meegenomen om hier een beetje te oefenen en ook dat weer op te pakken.
het ongenoegen van mijn huisgenoten was groot, en mijn duitse huisgenote is toch al niet te genieten kon het slecht waarderen.

Dus dan maar niet oefenen. Afgelopen maandag echter speelde in mijn tweede huis 8de kroeg) een bluesgitarist op straat, (el bluesman, is te vinden op internet denk ik)
Ik heb mijn harmonicas gehaald en ging wat meespelen. vermoedelijk even slecht als mijn spaans.
de eigenaar van de kroeg zette 4 flessen jack op tafel en we hebben van 9 tot 1 uur ¨¨gespeeld¨ uiteindelijk een mega feest geworden met de halve wijk op het terras. Mijn (zwarte) amerikaanse vriend (woont hier al 20 jaar) bleek toch over voldoende slavenbloed te beschikken en kreunde de blues vanuit zijn tenen!
helaas zo dronken als een geit geworden, maar een feest waar tot vandaag nog over wordt negesproken in de kroeg, muy bien.

vanavond treed ik officieel op met jose ´el bluesman´ in bar l´hermite´ in de oude wijk. (ik hoop dat ik het kan vinden....) ik ben er nog nooit geweest maar het moet een van de beroemdst barren in valencia (spreek dus inderdaad uit: Balencia) zijn.

jose leeft van zijn inkomen als straatartiest en het is voor hem een (goed9 betaald optreden. ik doe in zijn tweede set een paar liedjes mee, het is echt niet te geloven dat hij mijn nivo voldoende vindt, maar dat is zijn probleem. ben inmiddels wel weer zenuwachtig aan het worden!

er komen amigos van de kroeg, companeros van school, hellup.

we zijn klaar om 11 uur, maar ik heb jose al vertelt dat we daarna de kroeg op zijn kop gaan zetten, dat is dan weer een talent dat mijn muusicale gebreken compenseert.

veel meer te vertellen heb ik opnieuw niet, en ik moet bovendien vreselijk nodig naar de wc.

esta mi ultima messaje de valencia, hasta luego rapido!

  • 23 Oktober 2010 - 18:50

    Do:

    Wat mooi!
    Voor een muzikant gaat het alleen om de muziek die hij zelf hoort.
    Blijkt bij jou feestmuziek te zijn! ENJOY XX

  • 23 Oktober 2010 - 18:52

    Do:

    Foto's van deze reis zijn wel erg mager.... Wilde je de Spaanse schonen niet delen met de rest van de wereld?

  • 23 Oktober 2010 - 19:29

    Guani:

    Y ahora si podemos hablar en espanol? ;o)
    Al final de cuento...todos no entendemos con musica y licor! jajaja...
    Kom je wel weer tegen Amigo!

  • 24 Oktober 2010 - 10:30

    Jacqueline E:

    Man, niet veel te vertellen?! Ik vind het een pracht verhaal!
    Geniet van de spaanse nachten van Valencia vol muziek, mooier dan de nacht van Woerden denk ik zo maar! Salud!

  • 24 Oktober 2010 - 18:57

    Hans:

    Cést le ton qui fait la musique. En dan vooral de 'valse' Blue note.
    You've got the blues, zo te lezen...
    Volgende week weer ff samen spelen.... Niemand die het hoort..en wij vinden het al gauw goed.. Mazzel Ouwe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 152126

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: