Escueala - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dim - WaarBenJij.nu Escueala - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dim - WaarBenJij.nu

Escueala

Door: Dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

16 September 2010 | Spanje, Valencia

Hola,

Mocht iemand ooit voorspeld hebben dat ik met 3 duitse meiden, vrouwen op een spaanse escuela (vogens mij is dat school ih spaans, hans even vertalen maar)
had ik dat natuurlijk direct geloof.

Eerts het bijzondere nieuws uit Nederland. Sem heeft zijn pols gebroken (links gelukkig). Succes Sem! Hou je taai, wel kammer dat je niet kan sporten!!!!,
Maar ik weet zeker dat je zus extra lief is voor je!!
En a.s maandag komt, jazeker, mijn moeder op bezoek.
Heel veel gekker kan het natuurlijk niet......

De drie duitse dames zijn gemiddeld 26.3 jaar. Het gemiddelde is echter weinigonaantrekkelijk (qua uiterlijk)
en helaas ook de mediaan.
Anders was het gemiddelde niet zo erg...

En de juffrouwen, ja dat zijn echte ouderwets houwdegens!!!

Nu 4 dagen op school geweest van 3 tot 7. Dat lijkt niet veel maar je krijgt ongeveer het hele woordenboek en grammatica tegelijk.....

Dus heus, ik maak (een beetje) huiswerk. Die meiden zijn net als vroeger, zeggen dat ze beginner zijn en niets weten ondertussen natuurlijk al een cursus of wat achter de rug.
Scheisse!

Vandaag een uurtje gezwommen, op fatboy lekker door de stad scheuren

Jaq heeft gelijk, je hebt er niets aan in de stad, maar dat is juist het leuke!
Er wordt al met middelvingers gezwaaid. Volgens mij een oud Catalaans gebruik van gastvrijheid!!!!

(En hans ik zou natuurlijk gewoon de vertaalmachine kunnen gebruiken, dan hoef ik niet naar school.
Ik denk alleen dat ik sneller vñoeiend spaans spreek dan dat ik weet hoe een vettaalmachine werkt!!)

Kortom best lachen hier, mensen zijn behulpzaam, 1000 cafetjes, ik denk het nog wel even uit te houden.

Iedereen bedankt voor de reactie, altijd leuk.

Nu op weg naar mijn lokale cafeetje voor wat tapas.... (ps het regent een beetje, maar wel 26 graden vandaag!!!)

Hasta Luego!

  • 16 September 2010 - 18:15

    Sabine:

    hahahaha, vrouwen zijn toch overal? Duits, jong of oud, macht nichts aus... Heel goed dat je daar wat ondersteuning krijgt, poehee Spaans leren is geen kattenpis.

    Besos!

  • 16 September 2010 - 19:54

    Jody:

    Hola, Sem is erg gevleid dat je over hem schrijft! Tja, huiswerk......misschien kun je een slachtoffer vinden die je wil overhoren! Je leert de taal toch het beste in de praktijk.....
    En als Moeder Aad komt: donde esta l'iglesia? (zonder vertaalmachine)

    Hou je taai en geniet!!

  • 16 September 2010 - 20:07

    Julia:

    Dus geen Spaanse stiefmoeder dit keer ? Maak je geen zorgen hoor, je hebt nog wel een aantal weekjes om er eentje mee naar huis te nemen.
    En je moet even op je profiel je 'reisstatus' en je 'huidige reis' veranderen.

    besos y saludos a las mujeres alemanas

  • 17 September 2010 - 04:48

    Guani:

    Jajaja...si me hubieras dicuho! te habia dado un comienso...palabras paara placer a la bellesas espanolas!
    Buena suerte con las Alemanas!

  • 17 September 2010 - 14:35

    Angela:

    Klinkt weer fijn en de opmerking van Julia is erg grappig!

  • 19 September 2010 - 21:28

    B:

    26.3! Top leeftijd!

  • 21 September 2010 - 18:11

    Jacqueline E:

    2 vliegen in één klap: spaans èn duits!

    Viel spass!

  • 21 September 2010 - 21:48

    Hans:

    Beetje late reactie. Je moeder op bezoek..! Dat doe je goed ouwe. Lekker samen aan de Sangria..?
    Ik ben mijn Schwyzerduutsch aan het ophalen. Er zijn helaas geen vertaalprog's voor. Dus maar even uit de losse pols;
    Jetze z'Davos, dä letzte Täge hemmer ganz en hufe Velotur gmacht uf em MB. Es wird jetze also doch gscheh, dä XC Schi-Marathon! I bin also voll am trainiera mit d'Hélène.
    Grüez di mitenander.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 152009

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: