dat was het dan............ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dim - WaarBenJij.nu dat was het dan............ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dim - WaarBenJij.nu

dat was het dan............

Door: Dim

Blijf op de hoogte en volg Dim

31 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

tja, vannacht vliegen... beetje vreemd gevoel, maar ook wel heerlijk. ik word door Sem opgehaald! hij
mag vrij van school, en ik kan nu nog maar slecht wachten om hem weer te zien en een superknuffel te geven!
____________________________________

De keuze was om naar Chiang Mai te gaan (veel andere reizigers), of naar een ander " onbewoond eiland" in Cambodja.
Uiteindelijk heb ik gekozen om 9 dagen!!! te mediteren.. :-) op het eilandje.
dit eiland had 1 resort, " luxer" dan de vorige, zoals het hoort te zijn en zoals je hoopt " ooit" te vinden. (zeker omdat het ook nog goedkoop is)
Een goede keuze, 9 dagen " alleen" in je hangmat, niets of niemand behalve de ondergaande zon!!

Vanzelfsprekend vertel ik niemand de namen van de eilandjes, want dan wil iedereen er naar toe.. :-).

De voorspelling van de meeste mensen hier is dat het tussen 1 en 5 jaar " geThailandiseerd" is, dus opschieten!!

Om een strand te "leasen" voor een jaar of 10 voor een acceptabele prijs is nog net te doen, en ik denk dat er een te koop staat...
Op het laatste eiland waar ik geweest ben wordt het resort (dat wil zeggen, maximaal 10 " bungalows, dus maximaal 20 mensen op het hele eiland)gerund door 2 Engelsen. ze hebben het goed geregeld dus het is te doen!!!. (ze zijn er al 3 jaar en het bevalt ze nog best)
Een heel eiland is een beetje boven budget. zoals alles hier (Cambodja) is het een kwestie van geld. Het land is door en door corrupt tot wanhoop van veel jongeren die geen kant op kunnen.

Bijna alles wordt verkocht of verpatst. russen, chinezen kopen of leasen de beste plekken voor 99 jaar.
zelfs de beroemde " killing Fileds' (of liever beruchter) is in handen van japanners die het als een soort commercieel pretpark besturen.

Maar goed, er is een eiland te lease voor 99 jaar. jungle, prachtige stranden. net zo groot als Texel. Wel svp 1.2 Miljard dollar (voor de hele periode...) meebrengen.., dus een goed businessplan is wel belangrijk... :-)

------------------------------------

Op het vaste land is er een makkelijke weg terug (3 uur bus, en dan half uurtje vliegen) of een wat langere.., 12 uur met de bus naar Bangkok.

Dat laatste heb ik dus gedaan, al was het alleen om maar binnen budget te blijven. Bus blijkt mini-bus te zijn.. 14 volwassenen Plus 14 koffers en rugzakken in een mitsubishi busje... Zoals ik inmiddels geleerd heb in Azie is het glimlachen, inschuiven en accepteren... ik was wel zo assertief om de beste plek in te pikken.. (ik was tenslotte de langste)

bij de grens nog een kleine " scam". papoort inleveren, voor 50 cent zouden stempels etc worden geregeld.
Iedereen deed dat, dus het zal wel goed zitten. uiteindelijk deden ze niets voor die 50 cent. ik was het een beetje zat en wilde niet betalen. daar stond ik in niemandsland zonder paspoort..! De rest was al door de grens.

Uiteindelijk kwam de " regelaar" weer terug met mijn paspoort, zijn probleem zou groter dan de mijne gokte ik, en dat was het dan ook.
Boos kwam hij terug, uiteindelijk heb ik 40 cent betaald....

-------------------------------

De laatste uurtjes tikken weg en ik ben " uitgeschreven". Mediteren is natuurlijk prachtig, maar er valt niet zoveel over te schrijven.....:-)

leuk alle reacties de afgelopen 100 dagen!! Super dat Julia geweest is en Laos is een keiharde aanrader om snel naar toe te gaan!

Volgende plannen...? Laos opnieuw? motorrijden in Cambodja?. Nepal?, Tibet?, Butan? Myanmar? of Zuid- amerika....
of gewoon Woerden....

1 februari ben ik thuis, eerst naar julia en mijn moeder.
misschien om 18.00 een bubbeltje bij Ed...? Wie zin heeft...


Tot snel!! ik plaats nog een paar fotos (als het lukt) van een ondergaande zon... en sluit af!

  • 31 Januari 2010 - 08:12

    Angela:

    Joepieieieiei!

  • 31 Januari 2010 - 08:30

    Dre:

    He maat,

    Goede reis en welkom thuis!!

    Dre

  • 31 Januari 2010 - 09:49

    Hélène:

    Goeie terugreis! Dankjewel voor al je mooie verhalen. Jammer dat het afgelopen is, als je thuis bent, hoor ik veel minder van je. Wel fijn voor je om je kinderen weer te zien. En zij jou! Liefs X

  • 31 Januari 2010 - 13:20

    Sabine:

    Lieverd, blij dat je weer heel even terugkomt, ben benieuwd hoe lang je t volhoudt... ;-)

    vlieg voorzichtig, raak niets kwijt...

    Kussen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Z-O Azie

Zuid ooste Azie.

Vietnam-China-Laos-Cambodja-Bangkok-Vietnam

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pffft

23 Oktober 2010

Drukdrukdruk

30 September 2010

Tengo gripa

23 September 2010

Mi madre y yo

16 September 2010

Escueala
Dim

Actief sinds 12 Dec. 2008
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 152015

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 28 Oktober 2010

estudiant en espana

01 November 2009 - 01 Februari 2010

Z-O Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Katmandu naar woerden....

Landen bezocht: